Beef en Steak

BCC - Smoky Goodness

jmbosch

Tondelzoeker
Afgelopen vrijdag BCC gemaakt volgens het boek van Jord Althuizen. Ingespoten met bier (Hertog Jan) en de rub zoals in het boek. Was even twijfelen over de temperatuur; de dome temp gaf behoorlijk hoger aan dan mijn sensor (WeGrill) maar heb de sensor temp aangehouden en kip kwam er prima uit. Sappig vlees en krokant velletje!
e4c1449c6685c373f36106873bdea324.jpg
42fd26a8b5758af30e99791bca4b406c.jpg
27313a3e25f080a9c059a0f709eb516d.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Afgelopen donderdag toevallig ook net het boek binnengekregen. Ziet er goed uit! Proef je nog wat van het bier ook na het injecteren? Alleen op blik zelf vind ik meestal van niet namelijk

@jmbosch, Weet je nog hoe zwaar de kip was en hoeveel vloeistof je kon injecteren? :-?

@ Jasper,  Vraag ik me ook af :-?
Smaak van het bier uit het blikje krijg je nooit in het kippen vlees.

Ik had geen eerdere ervaring met injecteren van vlees maar kreeg zeker duidelijk de biersmaak in het vlees! Het was een 'franse boerderijkip' van de AH, ongeveer 1,3 Kg. Ik heb niet zo veel geinjecteerd, ik dacht slechts 1 spuitje vol maar het kunnen er ook 2 geweest zijn (moest verplicht al aan het bier volgens recept). In ieder geval niet meer dan 2.

jmbosch zei:
Ik had geen eerdere ervaring met injecteren van vlees maar kreeg zeker duidelijk de biersmaak in het vlees! Het was een 'franse boerderijkip' van de AH, ongeveer 1,3 Kg. Ik heb niet zo veel geinjecteerd, ik dacht slechts 1 spuitje vol maar het kunnen er ook 2 geweest zijn (moest verplicht al aan het bier volgens recept). In ieder geval niet meer dan 2.

[/quot

O.K.
Dank voor je antwoord  :) !

Lekker hoor, gratz met tokkie!

Gefeliciteerd hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Gefeliciteerd , lekker recept. Ga ik ook eens proberen

Wsm 47, Weber Performer, Weber Smokey Joe. Blogger voor http://GHENTlemensBBQ.com

Terug
Bovenaan Onderaan