Zondag wil ik mijn nieuwe OTP57 gaan inwijden door een BCC te bereiden. Het wordt mijn eerste ervaring met indirect grillen en ik zou graag aan jullie voor willen leggen wat mijn plannen zijn, en graag horen of ik iets verkeerd heb bedacht. Ik wil het op de methode van Noskos doen, zoals op zijn website, de briketten aan beide zijden van de kip.
- ong. 3/4 starter ecobrasa briketten
- aan beide kanten de briketten verdelen
- de bbq op ong. 180-190 graden brengen en houden
- kip in bbq plaatsen en ong. uur tot 5 kwartier wachten tot kerntemp. van 82 gr. borst en/of 75 graden in dikste deel van poot
Klopt deze theorie en klopt het aantal briketten welke in gedachte had? Ecobrasa geeft aan dat je minder (dan normale) briketten nodig zou hebben. Heb ik voor een BCC aan 3/4 starter ecobrasa voldoende, of is het te veel?
- ong. 3/4 starter ecobrasa briketten
- aan beide kanten de briketten verdelen
- de bbq op ong. 180-190 graden brengen en houden
- kip in bbq plaatsen en ong. uur tot 5 kwartier wachten tot kerntemp. van 82 gr. borst en/of 75 graden in dikste deel van poot
Klopt deze theorie en klopt het aantal briketten welke in gedachte had? Ecobrasa geeft aan dat je minder (dan normale) briketten nodig zou hebben. Heb ik voor een BCC aan 3/4 starter ecobrasa voldoende, of is het te veel?