BasBQ
Beef en Steak

BCC op BGE

 
 

jantjuh

Tondelzoeker
Berichten
10
Afgelopen weekend wezen kijken bij greeneggtotaal.nl voor een groen ei. Toen ik daar was kon ik het niet laten en gelijk een groot ei meegenomen ondanks dat ik nog moest wachten op de tafel. Zonder problemen een onderstel mogen lenen om toch lekker alvast te kunnen oefenen. Na op dag 1 wat bacon te hebben gemaakt (helaas geen foto's) nu omdat het zulk lekker weer was :| en ik wat eerder thuis was dan normaal. Bij de super maar even een lekker kippetje gekocht.

lbqK7nJ3neFo7u5ygIZUMyRw6uwM6PmlNdNbxeGq2e8=w947-h631-no


Hierna snel de bbq aangestoken en opgestookt tot 195 graden. Ik ben hem maar gaan bereiden op de manier dat ik gewend was van de weber.

ea7Uj2PWxMKB0A4aNbfSCnpKKqGhixNsVrBjx01TCs0=w947-h631-no


Ondertussen moest er natuurlijk ook nog wat gekruid worden. Kruidenmengseltje gepakt van een paar weken geleden die goed gelukt was op kip.
(bestond uit
Mosterdpoeder
Gerookt paprika poeder
Zout
Peper
knoflook en ui poeder)

0OJuJ8rpeeXdYLj2tdRgRaLhaYKCa1IWnRm9aNRZu0A=w947-h631-no

http://Blikje klaargemaakt met wat rozemarijn en uitje en knoflook.

[url=https://lh3.googleusercontent.com/fiivvMMnpORenoskjvHIkV4EQ-F1wmSRU-OVr3SIA88=w947-h631-no]https://lh3.googleusercontent.com/fiivvMMnpORenoskjvHIkV4EQ-F1wmSRU-OVr3SIA88=w947-h631-no[/url]

ondertussen was de bbq op temperatuur en kon de kip erop. ondanks dat het de 1e x was op de bge en de korte tijd voor het kruiden. Is er toch nog een aardig kippetje vanaf gekomen. Volgende x zal ik hem nog iets hoger opstoken laatste paar minuten. Velletje was nu aan de iets wat taaie kant. Kip was wel verrassend snel op de 74 graden. meestal deed ik kip van deze grote in ongeveer een uur.

H6bP-x13ohrm2I5xlYb2z7V1Su15MjPUoabjFUdWMEA=w694-h1040-no


P_qTWhF0Tp9miM5j5l9cFynglTTRTMOyY5uLYkjL44A=w947-h631-no


Weer wat geleerd! En lekker gegeten  :D
 
Goede service bij greeneggtotaal. Zelfs nog een aantal artikelen gratis mee gekregen.
 
Lekker hoor! Helaas missen we een foto van je kippetje op de barbecue en kunnen we je helaas niet ons wereldberoemde Tokkie geven. Dat wordt nog een keer maken, rot h? ;)
 
Ja had ook graag op dat moment een foto gemaakt. Helaas regende het op het moment dat het deksel open mocht. Was dus even keuze maken tussen of de Tokkie of snel draf en naar binnen. Tis optie 2 geworden.

En service is idd super daar. Moest even door de onopgeruimde winkel heen kijken. Maar daar krijg je hoop service voor terug!


[toch nog gelukt om foto met de kip op bbq te nemen :-/ :blush: :-B]
qWXfgDU8NFyxoukH-RQeHPHgz_5hqRynVy5rVKh77L8=w947-h631-no
 
lekker hoor, veel plezier met je BGE
 
lekker hoor.
gefeliciteerd met je ei.

zat er niet een klein beetje "elastiek" smaak aan je kip? op die ene foto zit er volgens mij een rood stiekje omheen....
 
Mensen geef deze man een tokkie, wat moest ik lachen bij die after-foto  :D

Van harte gefeliciteerd met je BGE. Wij hebben hem ook bij greeneggtotaal en kregen ook keurig een onderstel in bruikleen.
Wij hebben vorig weekend de tafel gekregen. Ziet er top uit en alle wensen zijn mogelijk.
Inderdaad ook leuke accessoires kado (mijn oom nam door mij dezelfde dag een tweede af)
 
Ridevi71 zei:
lekker hoor.
gefeliciteerd met je ei.

zat er niet een klein beetje "elastiek" smaak aan je kip? op die ene foto zit er volgens mij een rood stiekje omheen....

Het vel was nog veel te zacht dus hier niet veel van gegeten. Dus weet niet of het invloed heeft gehad op de smaak...
 
Zacht vel? Vreemd. Ik had temperatuur op 180 en laatste minuten stukje hoger. Vel was absoluut niet zacht
Vrijdag gaat er weer een kip op. Even kijken of ik hetzelfde resultaat krijg
 
Terug
Bovenaan Onderaan