BasBQ
Beef en Steak

BCC met Todds Dirt

 
 

brownier

Kooltjesharker
Berichten
175
Afgelopen weekend ook nog BCC gemaakt. Voor het eerst Todds Dirt gebruikt om de kip mee in te smeren. Klein beetje beukensnippers op de hete briketten voor een beetje rook.
In tegenstelling tot vorige keren de kip nu tussen de briketten op het onderrooster gezet en niet op het bovenrooster. Was een heerlijke kip, poten zoals altijd het sappigst maar ook het borstvlees absoluut niet droog.
Korstje had van mij nog wat knapperiger gemogen. Maar ja dan loop ik wel weer de kans dat het borstvlees droger wordt.
Iemand ervaring met injecteren borstvlees met marinade? zou dat kunnen werken?

Hier het slachtoffer in kwestie
mooiekip_zpse8a7b9b5.jpg


ingesmeerd met olijfolie en Todds Dirt, wel een beetje chilipoeder toegevoegd voor iets meer pit.
P1010097_zpsc77b0939.jpg


en het eindresultaat
P1010098_zps8eff88ae.jpg
 
dat is een lekker kippetje!
 
dat is een heel erg mooi en lekker kippetje geworden
 
Ziet er prima uit, Je kan onder het borstvel (ff losmaken) en nog een boter mengsel (al dan niet met rub) op de borst smeren.
Ik ben ooit ook nog een receptje tegengekomen waar ze sinaasappel schil (wel dun gesneden) onder het borstvel deden, maar weet niet meer of dit alleen voor de smaak was of tevens een stukje bescherming tegen uitdrogen.
 
Brinen kan ook en dan een nachtje drogen in de koelkast om je vel goed te krijgen.
 
O, wij vinden Todds Dirt ook erg lekker op kipvleugeltjes. Dus ik geloof zomaar dat dit een fijn kipje was.
 
Bel maar voor die kip wordt gratis op gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan