BasBQ
Beef en Steak

BBQ weekend --> BCC

 
 

jantjuh

Tondelzoeker
Berichten
10
Dit weekend mag ik mijn verjaardag vieren en omdat iedereen van ver komt (of wonen wij nu zo ver weg van iedereen) blijven de meesten ook even lekker eten.
Vandaag een hoop voorbereidingen voor het weekend. In iig gaat er morgenochten een stuk varkensnek op om het door te garen tot een graad of 88 om het pulled pork te mogen noemen. verder is er nog een stuk zalm en natuurlijk spareribs. Maar vandaag zijn we begonnen met een lekker kippetje. Eerder deze week al op het forum geplaatst om te kunnen oefenen. Nu is deze wel helemaal naar behoren gelukt en hieronder de foto's.

Liep toevallig tegen een mooi kippetje aan van een 1,5 kilo. dit moet toch voldoende zijn voor met zn 4en dacht ik. (viel uiteindelijk tegen  :blush:)
cFwtGUucq1RYqycjLh0Nlu6Z1eg4GLAKrh1dp9iXxp4=w946-h533-no


Mengseltje gemaakt van wat
peper
zout
paprika
uipoeder
mix van wat gedroogde groen kruiden

4rstvT9dajsvY_6tOta_2smJeT6gpYklRdondYe4TaI=w946-h533-no


Ziet er nu al lekker uit  :D

wDABQLaeCcbc-4TgJbTOHXEWR00yCkt74fwBiNK2_i4=w946-h533-no


Na iets meer dan een uur wat deze op 76 graden en mocht deze uit het ei...
Hij is licht gerookt met een blokje wijnvathout

0PcF-JxFgvSKCYJtGLE1fF4wd3GYWf77iGtugeS-SMk=w946-h533-no


Het elastiek nu vervangen door slagerstouw voor de zekerheid. (In vorige topic kreeg ik hierover een vraag of deze geen smaak achter zou laten.) Deze nu dus voor de zekerheid vervangen.
Ook was de huid nu lekker knapperig en zoals die moest wezen.


Zalm in een droge pekel

B2Y8KUrV__1wxAfKDfQbrOa2zK4mie1PQI67pK-Rdvs=w946-h533-no


Tg-mD7oihCyGtwwfncBvdO3M1o8LIdCDR2njoW-2g80=w946-h533-no



Jullie worden op de hoogte gehouden van het vervolg

Prettig weekend
 
Jammie. Dat wordt een lekker feestje. Ik denk dat ik wel dichtbij genoeg woon om te komen proeven  :D
 
Ceriel zei:
En ik zie een soort van BCC....  :)

Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Het was ook zeker een BCC

Ik zal morgen het topic ook even opspitsen dat het ook nog beetje goed komt te staan
 
Lekker kippetje, gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan