BasBQ
Beef en Steak

BBQ roosters

S

SuperJuul

Gast
Beste allemaal,

Ik zal eerlijk bekennen dat ik slechts een gelegenheid bezoeker ben, maar wel met de intentie om in de toekomst veelvuldig te genieten van alles wat een BBQ te bieden heeft. Ik ben op dit moment volledig zelfstandig een BBQ aan het bouwen met de intentie om deze met flagstones af te werken in een mediteraanse look&feel. Uiteraard dien ik nu tijdens het bouwproces besluiten te nemen die in een later stadium niet makkelijk meer zijn terug te draaien, derhalve hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met de keuze voor het rooster.

In mijn beleving heb je de keuze uit drie type roosters:

1. Gietijzer
2. Porselein geemailleerd
3. RVS

Ik zag op dit forum dat veel mensen helemaal blij werden van dit gietijzeren rooster:

http://www.royaalbbq.nl/product/57/accessoires-roosters-grillplaat-gietijzeren-grillroosters-2-delig-voor-de-patio-side-fire-box.html

Vraag 1: Betekent dit dan ook dat gietijzer het ultieme type BBQ rooster is? Is een RVS rooster voor een echte BBQ fanaat totaal 'not done'?

Vraag 2: Is elk gietijzeren rooster dan een goede keuze, of is bovenstaand gietijzeren rooster iets speciaals?

Vraag 3: Op dezelfde website biedt men ook onderstaand gietijzeren rooster aan. Is dat net zo'n goede keuze als de bovenstaande?

http://www.royaalbbq.nl/product/61/accessoires-roosters-grillplaat-gietijzeren-grillrooster.html

Alvast bedankt voor de input!

Julian.
 
Julian, als ik je verhaal goed lees maak je een barbecue zonder deksel, een grill zoals we dat hier noemen. Houd er dan rekening mee dat veel van de gerechten die hier gemaakt worden een dichte bbq nodig hebben dus een deksel.


Antwoord 1 Gietijzer rooster is fijn maar RVS is ook prima. Heb zelf beide en gebruik ze allebei.

Antwoord 2 Bovenstaand gietijzeren rooster is goed op maat te maken voor de Weber Go Anywhere (de favoriete reisbbq ;) ) daarom kom je deze geregeld tegen