Beef en Steak

BBQ rookie

martijnberg

Sprokkelaar
Hallo allemaal,

Heb me net aangemeld op dit forum en wilde me even voorstellen:

Ik ben Martijn, 36 jaar en eigenlijk net pas serieus aan het BBQen gegaan. Daarvoor was het gewoon een vleespakketje halen en boven het vuur houden.
Heb nu een basis weber staan en een iets beter uitgeruste Outdoorchef kogel waar ik de klus mee moet klaren.
Ik zou erg graag willen upgraden, maar heb afgesproken met mezelf dat ik eerst maar eens 10 serieuze gerechten moet maken.

Daarna ga ik eens kijken of ik een betere weber ga halen om het niet al te gek duur te maken of dat ik toch voor die Kamodo zal gaan.
Ik heb wel meer interesse in de Low en Slow gerechten, maar zal zeker ook wel gaan grillen.

We gaan het zien, ik hoop hier veel te kunnen leren en inspiratie op te kunnen doen!

Welkom Martijn. Je gaat hier vast veel inspiratie en tips vinden!

Beste Martijn welkom.
Een tip, probeer wat je binnen maak buiten te maken op de Bbq.
Bv rauwe andijviestamppot, aardappelpuree met rauwe andijvie , gehaktballen of spekjes en jus op de Bbq.
Warmte beheersing, smaak en gezelligheid.
Staar je niet al te blind op grote stukken, voorbeelden ,leer het vuur.

Welkom

Welkom Martijn. Gewoon dat ding vaak aanzetten. Is nog lekker ook ;)

Beste Martijn welkom.
Een tip, probeer wat je binnen maak buiten te maken op de Bbq.
Bv rauwe andijviestamppot, aardappelpuree met rauwe andijvie , gehaktballen of spekjes en jus op de Bbq.
Warmte beheersing, smaak en gezelligheid.
Staar je niet al te blind op grote stukken, voorbeelden ,leer het vuur.

Goeie tip, die heb ik nog niet vaker gehoord.

Die dingen die je noemt maak ik binnen toevallig ook niet zo vaak. Maar ik ga zeker deze benadering proberen.

Welkom Martijn!

Welkom Martijn. 10 gerechten? Dan heb je over 2 weken een nieuwe barbecue 😁

Terug
Bovenaan Onderaan