Beef en Steak

Bbq clean bag

 
 

defjam74

Stoker
Berichten
444
Een tijdje geleden gooide ik de term Bbq clean bag in de shout box. Dat was een kickstarter.

Het is nu ook leverbaar bij verschillende bbq winkels.
Verschillende youtube kanalen hebben het ook uitgeprobeerd.

Dat wilde ik ook natuurlijk.
Bij barbecueplein.nl een zak gekocht.
De large want dat was voor 60-70 cm.
Gezien ik een WSK heb, moest het ook dat worden.

Het geheel komt in een kartonnen doos, met 1 tas, wat handleidinkjes en 5 zakjes met de afwasmiddel (zakje met 10 tabletten).

Handleiding zegt, 1,5 l 60C water en een zakje tabletten in de tas met je rooster.

Helaas paste mijn WSK rooster niet in de tas, dus moest ik genoegen nemen met het middengedeelte van het rooster + een halve Big Joe rooster (waarschijnlijk wordt dat bedoeld, halve roosters).

Je kan het dan 3 kwartier in het sopje laten, afspoelen en dan is het klaar.

Gezien mijn roosters erg vies waren dacht ik laat het maar even doorgaan voor 5 uurtjes.
De halve maan van de BJ was na het afspoelen erg mooi. Toegegeven niet alles was schoon, kon te maken dat niet alles in aanraking kwam met het sopje.

Het kleine roostertje van de WSK was alles behalve en heb ik voor nu nog maar even in de tas gelaten. Die ga ik morgen bekijken.

De grootste set is 29,95 en er zijn verschillende maten.
Ik heb geen foto van de tas zelf, kan nog komen maar google werkt ook. 😉

Wie het gemak niet heeft van een buitenkeuken of een groot wasbak is denk ik met dit wel geholpen.
Alleen jammer van het rooster van de WSK. Beetje misleidend.

Fijne avond en een goed weekend.

1000021094.jpg


1000021092.jpg


1000021130.jpg


1000021131.jpg


1000021132.jpg


1000021134.jpg
 
Thx voor de review. Daar wachtte ik op. Voor mijn twee gietijzeren roosters denk ik er al een tijdje over na en was nog wat sceptisch. Temeer ook omdat een filmpje van een bekende TVbbq-er niet heel geloofwaardig was neergezet op Youtube.

Als ik jouw foto's zie dan valt me dat in ieder geval niet tegen!
 
Thx voor de review. Daar wachtte ik op. Voor mijn twee gietijzeren roosters denk ik er al een tijdje over na en was nog wat sceptisch. Temeer ook omdat een filmpje van een bekende TVbbq-er niet heel geloofwaardig was neergezet op Youtube.

Als ik jouw foto's zie dan valt me dat in ieder geval niet tegen!
Ik moet zeggen dat mijn halve maan rooster niet zoveel heeft doorstaan als de WSK rooster. Die was dus iets makkelijker schoon te krijgen
Daarom heb ik de WSK rooster (de kleine) nog langer in het sop gelaten. Ik ga morgen kijken.

Zoals ze het mooi in het Engels zeggen : Your miles may vary.
 
Terug
Bovenaan Onderaan