BasBQ
Beef en Steak

BBQ Bijbel - van asperges tot zwezerik - Julius Jaspers

 
 
 

Camillio020

Kooltjesharker
Berichten
101
9789048832507.jpg


Titel: BBQ Bijbel - van asperges tot zwezerik
Auteur: Julius Jaspers
ISBN: 9789048832507
Taal: Nederlands
Aantal blz: 496
Bindwijze: Hardcover
Formaat: 155 x 210
Waar te koop: Alle boekwinkels, bol.com
Prijs in ?: 29,99
Bespreking:

Deze nieuwste BBQ Bijbel is vers van de pers, of moet ik schrijven 'warm van de kolen'. De titel van dit boek komt van de hele reeks met 'bijbels' van uitgever Carrera, zo verscheen al eerder de Vis Bijbel, Groente Bijbel en Bak Bijbel. Het is dus geen gebrek aan creativiteit van de uitgever, maar een basisboek uit een reeks.

Het boek begint met een inleiding over vuur en hout, brandveiligheid, temperatuur, technieken en tools. Daarna volgt een reeks foto's met "how to's", mooie foto's van basishandelingen als kip ontleden, marineren, vlees injecteren en vis schoonmaken en fileren. Daarna volgen recepten, heel veel recepten. De categorie?n van de hoofdstukken zijn overzichtelijk en logisch ingedeeld. Naast de verschillende soorten vlees is er ook volop ruimte voor groente en vis en een speciaal hoofdstuk voor burgers. Ook is er een speciaal wedstrijd hoofdstuk (KCBS).

De recepten zijn helder geschreven, voorzien van icoontjes van de benodigdheden en zelfs met handige allergie icoontjes (handig om recepten te selecteren als die vriend met een voedselallergie komt eten) en geweldige foto's. Ook de aandacht voor condimenten is boven gemiddeld met diverse sauzen, boters, marinades en glazes. In het hoofdstuk met zoetigheid viel mij een recept voor Bacon Icecream op, dat moet wel het favoriete ijs van elke man worden.

De BBQ Bijbel is een mooi boek met mooie recepten en bevat veel informatie over verschillende onderwerpen. Verwacht geen basisonderwerpen als uitleg van indirect bbq-en of hoe je de temperatuur regelt. Al met al een mooi boek dat uitnodigt om de bbq aan te steken. Het recept voor de Bacon Icecream heeft mijn aandacht getrokken!
 
Hardcover en gereleased in april 2016. Klinkt interessant....
 
Ik hoop hem ??n dezer dagen te ontvangen :D Ben reuze benieuwd, zeker naar het KCBS deel.
 
noskos zei:
Ik hoop hem ??n dezer dagen te ontvangen :D Ben reuze benieuwd, zeker naar het KCBS deel.

Boek al binnen?
 
Nee, nog niet.
 
Hier ook besteld, ben benieuwd.
Julius was afgelopen zondag bij WNL (uitzendinggemist) eveneens te gast en verteld een klein beetje info over zijn boek
 
Hoorde zondag op de Tony Stone dat een team ook Bacon-ijs had gemaakt als dessert (recept waar ik zo benieuwd naar ben) en dat dat heel lekker en subtiel schijnt te zijn. Dus dat wordt toch even aan de gang met dat recept. Hopelijk komt dan spontaan de zomer weer terug! Hebben jullie het boek al binnen?
 
Yeps, boek binnen en helemaal doorgelezen / doorgenomen. Mooi boek, leuke dingen.
 
Ik heb hem ondertussen ook opgepikt!
 
Nog recensies? Ben benieuwd.. ben een beetje bang voor 'het zoveelste standaard bbq boek' dat in de winkel ligt. Ik hoop dat ik het fout heb :) Hoor graag van jullie!
 
Veel nieuwe recepten, maar ook erg veel overlap met zijn vorige boek (precies dezelfde recepten). Ik vond dat boek mooier, en deze heeft meer recepten.
 
Dit boek is vandaag als dagdeal een stuk goedkoper aan te schaffen op bol.com

Scroll wel even iets omlaag naar de dagdeal. Dan heb je hem voor 15 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan