BasBQ
Beef en Steak

BB Compact vs BGE Minimax vs KJ Junior

dekkerjunior

Tondelzoeker
Berichten
16
Dag allen,

Zit te twijfelen tussen deze..

5cd66bf9719c20fca02ccb8b1935d063.jpg
16ca664778dc94ea79e875fe9976723b.jpg
3ee98c75eac4f13da6d84f9d5a5247a9.jpg


Wat zijn de verschillen behalve de prijs en kleur ;)

En weet iemand de maten van de drie? (Breedte met handvatten en hoogte tot deksel zijn het belangrijkste) Kan er niets over vinden, dan kan ik alvast beginnen met het ontwerp van een meubel


Benieuwd naar de reacties!
 
Is er een specifieke reden dat je naar de "min's" kijkt? Ik twijfel zelf ook nog tussen mini en medium/large (meeste tijd bbq'en we saampjes, soms tot 7-8 personen)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Wil hem gaan gebruiken voor het dagelijkse stukje vlees. Voor de grotere stukken en langere sessies heb ik de mastertouch.

Denk dat het gebruiksgemak van de keramische varianten wat beter is dan de WGA die ik nu paar keer in de week aansteek ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Denk dat je snel verwend ben met je eitje en spijt krijg dat je geen grotere genomen hebt, die steek je namelijk net zo makkelijk aan als een kleine en juist bij de lange sessie's komt ie tot z'n recht.
 
Ik heb de KJ junior en ben er erg tevreden over. Wordt geleverd incl platesetter en pookje en is dus relatief wat goedkoper.
Voor twee tot vier personen gaat prima, want oppervlak is best groot. Die primo ziet er ook wel interessant uit, maar is zo te zien behoorlijk aan de prijs.
 
avr zei:
Denk dat je snel verwend ben met je eitje en spijt krijg dat je geen grotere genomen hebt, die steek je namelijk net zo makkelijk aan als een kleine en juist bij de lange sessie's komt ie tot z'n recht.
Hoop dat het mee valt en anders gaat de mastertouch weg en zal ik moeten sparen voor een grote erbij
 
Primo ziet er zeker goed uit alleen wel wat duur idd..

De KJ is een stuk completer.. twijfel twijfel

Jorte: zou je de breedte inc handvat en de hoogte tot het rooster willen meten?
 
dekkerjunior zei:
Primo ziet er zeker goed uit alleen wel wat duur idd..

De KJ is een stuk completer.. twijfel twijfel

Jorte: zou je de breedte inc handvat en de hoogte tot het rooster willen meten?
Zou ik best willen, maar is klein probleem. Hij staat op de volkstuin op een plek waar ik (en mogelijke dieven) nu niet bij kan  :p
Maar hier kan je de maten vinden: http://www.kamadojoe.com/downloads_public/specsheet_joejr_2014.pdf

Thuis heb ik een BGE medium, die is iets groter dus (38 versus 34 cm), maar ik denk dat ik dus wel een beetje kan vergelijken.
Op mijn Joe kan ik hetzelfde als op mijn medium, even afgezien van dat het oppervlak dan (want wat groter is echt prettiger).
De minimax is nog kleiner dan de Joe en nog duurder ook, terwijl de Joe completer is.
Aangezien ik geen service nodig heb gehad kan ik daar niets over zeggen.

 
Bedankt voor de link, de tafel is getekend 

Voor de grotere stukken heb ik de weber wel

Ben nog wel beetje aan twijfelen, maar denk dat het een bastard word, past ook het beste bij mun weber limited edition Copper

 
ik heb ook een vraag  over de de kamaro's van  grillrooster afmeeting van +- 32cm
zijn deze groot zat om bv stuk van 1kg  buikspek of dergelijken mee te bereiden ?
 
d4nny30 zei:
ik heb ook een vraag  over de de kamaro's van  grillrooster afmeeting van +- 32cm
zijn deze groot zat om bv stuk van 1kg  buikspek of dergelijken mee te bereiden ?

Ja hoor, dat is geen probleem!
 
Inderdaad geen probleem, ik heb vlees van 2-3kg klaar gemaakt op mijn KJ Junior. Buikspek ook een paar keer gedaan, maar ik heb geen idee meer wat het gewicht was.
Hier een klein verslag van een varkensnek:  Pulled Pork op de Kamado Joe Jr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan