Beef en Steak

Bavett(experiment)

FJP84

Kooltjesharker
Vandaag idee voor kerst uitgeprobeerd. Een bavettexperiment. Bavetterollade gevuld met een laagje home made cranberry compote, grof gehakte pistachenootjes en rucola.

Lekker, maar helaas toch net niet. Het recept van de cranberry compote gaf aan om het sap van 1 sinaasappel te gebruiken. De sinaasappel was wat aan de grote kant wat resulteerde in een wat te zoete compote, waarbij de sinaasappelsmaak te veel overheerste. De pistache ziet er aardig uit, maar proeven deed je het niet.

Ik heb twee stukken bavette voor kerst. Een daarvan wordt toch de klassieker van 2023 gevuld met balsamico champignons en walnoot. De ander mogelijk de carpaccio variant (zonder kaas). Daarnaast nog twee simpele beenhammetjes.

De cranberry compote warm ik op voor er bij en meng ik denk ik nog wat aan met wat extra balsamicoazijn.

Toch een leuk experiment, garing was goed, vlees heerlijk mals en de timing spot on. Ik ga hem zeker nog een keer proberen met een aangepaste cranberry compote.

PS als iemand nog tips heeft voor een andere lekkere vulling zonder kaas, dan hoor ik dat graag.
5917598f6cef9c8ad0b3479cf6a77bb3.jpg

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 pro met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan