BasBQ
Beef en Steak

Bastard infinity gasket

MACS

Sprokkelaar
Berichten
47
Omdat ik graag pizza’s maak op mijn bastard en daarvoor de temperatuur flink hoog moet, heb ik het idee dat mijn vilt ook snel minder wordt.

daarom maar eens infinity gasket gekocht van bastard! Iemand ervaring met het plaatsen van de gasket. De vorige keer met het wisselen van het vilt flink wat aan de hand gehad met het stellen van de dome...
 
Dat stellen zal nu zeker niet anders zijn. Maar wel eenvoudiger “minder precies” omdat deze gasket hol is en flexibel is.

Hoor graag hoe het je is vergaan want ik ben ook bijna aan de beurt die van mijn Basterd ook te vervangen.
 
Dank voor je reactie Marcel, ik ga er komend weekend mee aan de slag denk ik
Ik neem voorbeeld uit de beschrijving van @Tommybear1979
 
Tip die ik kan geven voor het stellen.
Maar gewoon voorzichtig alles los, schoonmaken en alles vast. Zie ook mijn beschrijving in het andere topic qua volgorde.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ik zit ook te gluren naar dit materiaal (ipv vilt) voor mijn grill guru large. Zou dat er gewoon op moeten kunnen?
 
Ben wel benieuwd hoe dit afloopt. (Heb nog een doosje nomex high heat gold tralala vilt liggen als reserve, maar toch)
 
Ik moet me er nog toe zetten, heb de zin nog niet gevonden om het te gaan wisselen... met name doordat ik opkijk tegen het stelwerk nadien
 
Draai een stevige schroefhaak in een plankje, superhandig om de veren los te halen. Veren loshalen altijd met open deksel en laat iemand anders die vasthouden zodat je je kan concentreren op de veren. Is mij wel in mijn eentje gelukt, maar met beetje hulp gaat het loshalen van de veren 2x zo snel en meer dan 2x zo makkelijk.

Ps ik zag gisteren in de bouwmarkt een 'tentharingtrekker' volgens mij kan je die daar ook goed voor gebruiken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan