BasBQ
Beef en Steak

Basic Spareribs

 
 
 

Imperial Guard

Pitmaster
Berichten
749
Vanavond gaan we spareribs eten, gistermiddag nog even snel ribs gehaald bij Aalvink op de markt in Enschede.

Omdat ik nog veel van de Noskos Basis Rub over had van vorige week wilde ik die graag eens proberen op de ribs.
Dit gaat begin van de middag indirect op de WGA met een beetje appel rookhout.

+- 800gram ribs
6bOc7YJ.jpg


Ribs in de rub
mLcBvqo.jpg


Will be continued!

Kleine change of plans, mijn vriendin kwam met het idee om een vriendin uit te nodigen en +- 800 ribs voor 3 personen aan de krappe kant is maak ik er ook nog 3 Spiffs burgers bij!
 
Lekker! Ik heb 2 racks in een marinade van knoflook, soja, sambal, djahe en ketjap laten trekken vanacht. Denk de 2-1-1 methode doen. En jij?
 
yvosurf zei:
Lekker! Ik heb 2 racks in een marinade van knoflook, soja, sambal, djahe en ketjap laten trekken vanacht. Denk de 2-1-1 methode doen. En jij?

Lekker man! Ik heb +- 5 a 6uurtjes dus ik kan 3-2-1 of 2-2-1 proberen, wat is jullie advies?
 
2-2-1 wordt meestal malser en zachter bij mij. Past er wel bij volgens mij..
 
WGA voorbereiden
uDoYZkE.jpg


Ribs er net op
vl9Y0md.jpg
 
Dat gaat goedkomen!
 
Lekker hoor. Ziet er goed uit
 
Na 2,5 uur van de grill en verpakt in alumiumfolie en wat bier toegevoegd.
CPKnAfm.jpg


rVcgH3w.jpg


Nog heel eventjes en iets gemopped met wat braad vocht
KGLV3qp.jpg


Aanvallen! Het is dus goed mogelijk Low & Slow op de WGA met de minion methode. Heb als brandstof flamy coco gebruikt en heb niks hoeven bijvullen.
ffcMoao.jpg
 
Thanks allemaal!

Het viel me echt niet tegen Low & Slow op de WGA. Moest af en toe wat met de beneden luchtroosters spelen en zo nu en dan wat as afkloppen.
Na de vakantie met Igrill experimenteren, die heb ik net op de dag dat we op vakantie gingen ontvangen.

Ik wil graag een overzicht maken met de hoeveelheid Flamy Coco die ik nodig heb voor bijv. ribs of een kleine pulled pork.
 
Lekker, ik schuif aan! WGA master!
 
Die WGA kan alles :)
Ziet er puik uit!
 
Ribs altijd lekker.
En des te stoerder als ze van de wga komen.
 
Eind van de week weer terug in Nederland en kan ik weer gerechten bereiden op de Q  :D.

Wegens gebrek aan ruimte en me vriendin geen kapitalen aan een Q wilde uitgeven is het dus een WGA geworden, naar mijn idee is dit een prima Q om alles goed op te leren en later door te gaan voor het echte werk  B-) Wat ik wel heb gemerkt met het maken van pulled pork op de 47cm Weber van mijn vader, dat je hier veel makkelijker de temperatuur kan regelen met het luchtrooster terwijl je met de WGA echt briketten moet tellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan