BasBQ
Beef en Steak

Banaan/Rolo

 
 
 

Derek

Kooltjesharker
Berichten
129
IMG_8007.jpg


Al veel over gehoord dat het lekker zou zijn. Geen recept op de site te vinden over hoe en wat dus dan doen wij het maar ;)
Men heeft nodig:
Banaan
Rolo
Amaretto of rum

IMG_8001.jpg


Snij de banaan van links naar rechts open en snij een klein stukje van de schil af en prop de rolo in de banaan en giet er wat Amaretto of rum in.

IMG_8005.jpg


Leg de banaan op de BBQ +/- 130gr. en na ongeveer 15 minuten lekker smullen :)
 
Ik mis boter (roomboter, of kan het ook met een klontje margarine?)
 
Doe het op precies de zelfde manier , misschien iets langer ligt een beetje aan hoe goed de rolo's smelten. En breek de snit een beetje. Open in de banaan zodat  er wat meer drank in kan :)

@shuttleX Waarom zou je boter gebruiken.?
 
moet hier ook maar eens gemaakt worden, zullen de kinderen dol op zijn.
Bedankt voor het delen
 
Wist niet dat er boter in moest  :-\ Maar moet ook heel eerlijk zeggen dat ik die niet gemist heb ook  ;)
 
Hier ook boter.
Kinderen zijn er gek van.(ouders ook)
 
Okay, ben niet zo van de boter, maar misschien ook een keer met boter proberen. Wie weet vind ik dat ook lekkerder. Al is hij me altijd erg goed bevallen zonder de boter.
Van het weekend maar proberen als we weer eens thuis zijn.
 
Heb m gister gemaakt, inclusief roomboter... Super lekker, leuk gerecht en makkelijk om te maken! Binnenkort maar eens varieren met wat verschillende ingredienten (denk Malibu en in stukjes gesneden Bounty?)  :p :p :p
 
Oef, ik zit vol hoor...  ;D

Heb net voor de eerste keer een BRR gemaakt.
Voor de rum cachaca gepakt (Braziliaanse rietsuikerrum)
Banaan op zijn rug gelegd,zodat de steel naar boven wijst.
Een stukje van de schil ingesneden en verwijderd, zoals aangegeven.
Daarna, om de rolo's vlak te leggen, en zodat het bootje niet overloopt, de banaan op de bovenkant wat plaatgesneden..... Gewoon een reepje van boven eraf gehaald.
Op de BGE klaargemaakt.

Om het af te ronden: nog een heel klein beetje van de cachaca eroverheen geschud.  :p

Wel foto's gemaakt maar die staan nog op mijn sd-kaart!
 
Terug
Bovenaan Onderaan