Beef en Steak

Hog Apple Baked Beans voor Bacon Weekend

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.945
Het is bacon weekend dus moest er wel iets op de BBQ met bacon.

Ik was bezig met ribs, iets met het uittesten van saus en zo, dus dan maar een bijgerecht met bacon. En iets wat hier altijd in de smaak valt en vaak op tafel komt zijn de Hog Apple Baked Beans. Misschien wel de allerlekkerste bonen van de barbecue 😜

Eerst spekjes uitbakken in de Dutch Oven.
IMG_3812.jpeg


Spekjes uit de pan, ui en paprika erin.

IMG_3814.jpeg


Bonen erbij. Een blikje kidney beans en een blikje Bush’s Baked Beans.
En dan mag er nog wat BBQ saus bij, Noskos Original natuurlijk, lepeltje mosterd, wat Worchestershire en nog wat rub.

IMG_3815.jpeg


En dan een potje appelcompote.

IMG_3817.jpeg


En dan mogen de spekjes er weer bij.

IMG_3820.jpeg


En dan mag alles op het onderste rooster van de WSM. Vers blikje rookhout erbij en pruttelen maar.

IMG_3821.jpeg


En dan verwacht je natuurlijk een foto van het eindresultaat… Ja, die is er helaas door het crashen van het forum bij ingeschoten 🙈

Ik hoop dat de baconcommissie een beetje coulant is in deze. En anders is er volgend jaar altijd weer een Bacon Weekend 🥓😜
 
Nou Dennis, ik zit niet in de baconcommissie, maar dit ziet er spekig genoeg uit.
Gelukkig hebben jullie de ceash van de website op kunnnen vangen.
 
Ziet er lekker uit met die toevoeging van appelcompote!

Wat zijn nu precies baked beans? In de BBQ Showdown op Netflix worden ze ook regelmatig gemaakt, maar ik kan er nog niks bijzonders aan ontdekken, behalve dat het gesmoorde/gestoofde bonen zijn. Lijkt mij erg machtig naast vlees. (Misschien heb ik het helemaal mis en moet ik het gewoon eens maken).

En die baconbadge komt vast goed, je hebt toch een foto van spek op de bbq? 😄. En anders als beloning voor het oplossen van de crash dit weekend!
 
Baked beans is een soort bonenstoofpotje. In de VS wordt dat in BBQ restaurants vaak gebruikt om restjes vlees van de vorige dag te verwerken. Ook kun je het daar in verschillende varianten in blik kopen.
 
Ze zijn hier niet zo van de bonen 🙄. Maar ik had het zeker gelust 😋.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk (bij) gerecht.
Niet boonig boonig

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
ziet er goed uit
serveer je de bonen zo of doe je er rijst of iets bij?
 
Spareribs, bonen, dit keer aardappelgratin maar ook wel aardappelsalade.

Als er over is de volgende dag aardappelpuree met de bonen 😁
 
Poah lekker!
 
Lekker Dennis.
Door die appel compote ook een beetje frissere smaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan