Beef en Steak

Bacon-planning versus stormverwachtingen

mrwolf

Pitmaster
Ik heb sinds afgelopen weekend bacon in de pekel liggen, met als planning dat deze zondag gerookt mag worden. Nu lees ik net dat zondag een flinke najaarsstorm wordt verwacht. Laten we zeggen dat dat sub-optimaal BBQ-weer wordt...

Wat zijn mijn keuzes? Een dag eerder gaan roken, of moet ik het misschien uitstellen naar de maandagavond als zondag blijkt dat het echt rotweer is? Wat heeft dat voor gevolgen voor mijn bacon en de pekeltijd?

En ja, natuurlijk kan ik zondag ook met mijn zuidwester gaan BBQ-en, maar dan wordt het wel erg natte bacon vrees ik  ;)

Geen probleem Meneertje Wolf, dat is een richttijd.

Ik had mijn vorige spekkie twee weken in de pekel en heb het daarna gewoon hervat. Zaliger dan ooit.

Als het even kan, probeer dan wel die 24 uur drogen aan de lucht vol te houden, dan pakt het spek de rook veel lekkerder op.

Succes!

PS ik zou lekker zondag de BBQ aansteken hoor, lekker man zo'n spekkie in de storm!

Wellicht valt het allemaal wel mee met het weer zondag, maar als het echt rotweer wordt zit ik toch echt liever binnen. Kou vind ik niet zo erg, regen wel  ;)

De andere helft van het buikspek, Walchers gildespek, gaat morgen gewoon in de koelkast, en we zien het wel :)

je kan het ook naar mij opsturen, maak ik er wel wat van  ;)

Dat ga ik ook doen hoor, wellicht valt het allemaal reuze mee. Maar altijd goed om je opties te weten als het niet meevalt  :P

Terug
Bovenaan Onderaan