BasBQ
Beef en Steak

Back to Basic voor weinig.....

Kees Duym

Kooltjesharker
Berichten
161
voor een komende BBQ partij hebben we wat capaciteit erbij nodig...

niet getreurd....voor weinig geld (ongeveer 20 euro aan materiaal) en 2 uur werk heb je dit back to basic model....

enne...er komt zelfs nog een dubbel draaispit op  :D

BTB1.jpg


BTB2.jpg


BTB3.jpg


BTB4.jpg


simpel misschien, maar wordt best wel grappig met dit ding  ;)
 
hoi Kees, je ziet dat je in dit leven met een goeie kruiwagen een heel eind komt... :D :D
 
RedFox zei:
hoi Kees, je ziet dat je in dit leven met een goeie kruiwagen een heel eind komt... :D :D

inderdaad, heb nog nooit een kruiwagen nodig gehad...maar deze helpt wel....wegligging is goed  :D
 
Dit herinnert me nog aan mijn diensttijd. Wij maakten deze toen ook zo, muv de wielen dit was gewoon draadstang pootjes.
Moet wel zeggen dat na een aantal keer gebruiken de bodem doorgebrand was. Misschien een heel dunwandig vaatje  :p
 
Boldeagle zei:
Dit herinnert me nog aan mijn diensttijd. Wij maakten deze toen ook zo, muv de wielen dit was gewoon draadstang pootjes.
Moet wel zeggen dat na een aantal keer gebruiken de bodem doorgebrand was. Misschien een heel dunwandig vaatje  :p

we zullen zien hoe lang het vat meegaat...er zijn er nog genoeg...dus zo een nieuwe doorgezaagd  :D
 
Kees Duym zei:
Boldeagle zei:
Dit herinnert me nog aan mijn diensttijd. Wij maakten deze toen ook zo, muv de wielen dit was gewoon draadstang pootjes.
Moet wel zeggen dat na een aantal keer gebruiken de bodem doorgebrand was. Misschien een heel dunwandig vaatje  :p

we zullen zien hoe lang het vat meegaat...er zijn er nog genoeg...dus zo een nieuwe doorgezaagd  :D

+1, zo werkten wij toen ook  ;D ;D
 
Boldeagle zei:
Kees Duym zei:
Boldeagle zei:
Dit herinnert me nog aan mijn diensttijd. Wij maakten deze toen ook zo, muv de wielen dit was gewoon draadstang pootjes.
Moet wel zeggen dat na een aantal keer gebruiken de bodem doorgebrand was. Misschien een heel dunwandig vaatje  :p

we zullen zien hoe lang het vat meegaat...er zijn er nog genoeg...dus zo een nieuwe doorgezaagd  :D

+1, zo werkten wij toen ook  ;D ;D

In elk onderdeel wel, denk ik ;)

Wij hadden er ??n op kamp staan, waar we een rek onderin hadden gemaakt, als kolenrooster.
Beter luchtdoorvoer, en idd ( zonder het te weten ) tegen doorbranden van de onderkant.
 
Kees, jij mag je gelukkig prijzen met zo een lasmaat!!!!! :p ??? ;D ;)
 
SGx71 zei:
In elk onderdeel wel, denk ik ;)

Op sergeantenbivak hadden wij er een gemaakt boven een gat in de grond. Met als rooster een gedeelte van de afrastering van een plaatselijke boer.
Erop lagen scharrelkippen die ik "toevallig" tegen was gekomen op een rondje in de omgeving.
Die liepen daar vrij rond te scharrelen en 5 liepen er zo mijn kant op ::)
Hebben we heerlijk van gegeten.
De volgende dag wel een hele preek gehad over goodwil van de lokale omgeving en normen en waarden. En een weekend piketwacht extra erbij.
Niemand prees mij voor het verhogen van de moraal in de groep :(
 
Ik vermoed dat we met alle defensie "ervaringen" wel een heel nieuw forum kunnen vullen  ;D ;D
 
je bent toch ook weer een handige vent he, zoals ik al zei, stilzitten staat niet in je woordenboek  :)
 
Prima zo..... Eventueel trekhaakje en wat grotere wielen?
 
Hij is fijn hoor Kees :D
 
Boel0037 +1 :p
 
mooie buurtBBQ

Boldeagle zei:
Moet wel zeggen dat na een aantal keer gebruiken de bodem doorgebrand was. Misschien een heel dunwandig vaatje  :p

komt dat niet meer door de nattigheid onderin dat ie wegroest.
doorbranden kun je voorkomen door van te voren wat zand ondrin te kieperen
 
AV zei:
mooie buurtBBQ

Boldeagle zei:
Moet wel zeggen dat na een aantal keer gebruiken de bodem doorgebrand was. Misschien een heel dunwandig vaatje  :p

komt dat niet meer door de nattigheid onderin dat ie wegroest.
doorbranden kun je voorkomen door van te voren wat zand ondrin te kieperen

dit gaan we zeker proberen...bedankt voor de tip  :)
 
volgende dag na roes uitslapen wel zand dr uit eh.
en een stuk of tig  gaten onderin boren
 
Terug
Bovenaan Onderaan