E
Eindelijk een OTP
Gast
Gisteren wat vrienden over de vloer en wilde voor de gelegenheid wat lekkers maken. Ging voor een Picana bij de Makro maar die waren op. Alternatief was Rosbief, maar die was ook op. Het stikte er wel van de babytops, in diverse soorten en maten. Al wel eens wat over gelezen op de fora's dus dan die maar geprobeerd. Bijna 1,4 kg bovenbil van een Oostenrijks rund:
Niet te moeilijk gedaan met kruiden, gewoon in Tods Dirt gezet, naar recept als op de site van Mac.
Paar uur in de koeling gelegd en aan het eind van de middag de BBQ klaar gemaakt. Had gelezen dat het een uurtje zou duren voordat de gewenste kerntemperatuur zou zijn bereikt. Dat leek me wat enthousiast, dus al anderhalf uur uitgetrokken en dat bleek nog te kort
Keteltemperatuur op 130 tot 14 graden gehouden en na twee en half uur zat ie op 52 graden kerntemperatuur. Nog wat laag vond ik, maar de hele hut werd ongeduldig en had bijna geen honger meer na stokbrood en dergelijke dus toch er maar afgehaald en ingepakt waarna hij door ging naar 55 graden.
Aansnijden maar:
Ziet er op de foto nog er rauw uit, maar dat vertekend wat. Op een witte plank:
Wat vonden we ervan:
Smaak: Prima!
Garing: Goed
Maar niet te eten want enorm taai. Ben echt geen miepert over elk zeentje, maar hier was geen doorkomen aan.
Babytop wordt het dus niet zomaar nog een keer.
Gegroet,
Erik
Niet te moeilijk gedaan met kruiden, gewoon in Tods Dirt gezet, naar recept als op de site van Mac.
Paar uur in de koeling gelegd en aan het eind van de middag de BBQ klaar gemaakt. Had gelezen dat het een uurtje zou duren voordat de gewenste kerntemperatuur zou zijn bereikt. Dat leek me wat enthousiast, dus al anderhalf uur uitgetrokken en dat bleek nog te kort
Keteltemperatuur op 130 tot 14 graden gehouden en na twee en half uur zat ie op 52 graden kerntemperatuur. Nog wat laag vond ik, maar de hele hut werd ongeduldig en had bijna geen honger meer na stokbrood en dergelijke dus toch er maar afgehaald en ingepakt waarna hij door ging naar 55 graden.
Aansnijden maar:
Ziet er op de foto nog er rauw uit, maar dat vertekend wat. Op een witte plank:
Wat vonden we ervan:
Smaak: Prima!
Garing: Goed
Maar niet te eten want enorm taai. Ben echt geen miepert over elk zeentje, maar hier was geen doorkomen aan.
Babytop wordt het dus niet zomaar nog een keer.
Gegroet,
Erik