Beef en Steak

Babybacks

Big-T

Gemarineerd
Vandaag voor mijn website nog een keertje babybacks gemaakt met rubs die ik heb gehad van true2bbq (slap yo' daddy meat rub en head country championship rub). Bij deze de verkorte versie en fotoimpresse.

Tijdens de Tony stone tip van Jim Johnson gekregen om ribs altijd even 2 minuten in water te leggen met beetje azijn om het muffe eraf te halen (als ze uit vriezer komen of vacuum verpakt zijn). bij deze gedaan.
DSCF1758.jpg

Rubs aangebracht:
DSCF1769.jpg

DSCF1766.jpg

Toen gingen ze erop:
DSCF1777.jpg

Gemaakt op 2,5 - 1,25 - 1. Na bijna 5 uurtjes was dit het resultaat
DSCF1790.jpg

DSCF1795.jpg

Het was heerlijk! Wat vonden we van de rubs? ik vond de rub van Harry Soo erg lekker. Goed uitgebalanceerd met een kleine kick aan het einde. Hij was erg kruidig, maar niet te. Mijn vrouwlief vond de Head Country lekkerder. Deze was ook zeker niet verkeerd, maar was iets minder uitgesproken.

Mooie ribjes. Ik zie trouwens dat je ze op de vleeskant hebt gelegd, is daar een rede voor?

Ik gebruik Head Country altijd op kip, is ??n van mijn favorieten ondanks het toegevoegde rookaroma ;)

noskos zei:
Mooie ribjes. Ik zie trouwens dat je ze op de vleeskant hebt gelegd, is daar een rede voor?
Dat viel mij ook op, is een rekje ? la Ikea niet de betere oplossing?
Of is er een argument ze plat te leggen?

noskos zei:

Ik gebruik Head Country altijd op kip, is ??n van mijn favorieten ondanks het toegevoegde rookaroma ;)

Goed opgemerkt Dennis! Ik doe normaal altijd vleeskant naar de bovenzijde, ik wilde de ribs snel op de BBQ leggen om fotootje maken en in de snelheid dus fout neergelegd.

Rookaroma proef je wel terug, maar is niet vervelend of overheersend. Zeker ook eens de rub van Harry Soo proberen, zeker een aanrader!

RedFox zei:
noskos zei:
Dat viel mij ook op, is een rekje ? la Ikea niet de betere oplossing?
Of is er een argument ze plat te leggen?

Rekje is naar mijn mening alleen nodig als je plaatsgebrek hebt. als ik maar 2 slabs heb, gebruik ik geen rekje.

structor zei:
Ribs zien er goed uit, waar heb je ze mee 'afgelakt'? En was de azijn tip merkbaar?

Afgelakt met honing en SBR raspberry chipotle. Van badje heb ik niet echt het verschil gemerkt. Het zag wel wel wat smakelijker uit omdat het bloed eraf was. En ik had het idee alsof het membraan makkelijker los ging, maar dat kan ook met de ribs te maken hebben.

Lekker! :) Ze glimmen als een keutel in de maneschijn, heerlijk!

Piet +1

Tom, alles duidelijk!

Mooie ribben, heb net 2 kg uit de vriezer gehaald voor zondag, als ik dit zie heb ik er nu al zin in ;)

Het lijkt er op dat er dus zondag inderdaad een International Rib Day plaats vindt!  :)

Mooie ribs ! En van de rub van Harry Soo ben ik ook fan sinds de Tony Stone.

Je had mij ervoor wakker mogen maken! ;D

Breng ze maar hierheen de volgende keer. Maakt mij niet uit op welke kant ze hebben gelegen ;)

Mooie ribben en mooie foto's. Zal die water/azijn tip ook eens proberen

ik ook ??n portie graag. oh nee ze liggen er nu bij mij ook op ;)

Terug
Bovenaan Onderaan