Beef en Steak

Babi pangang van procureur

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kaper
  • Startdatum Startdatum

Kaper

Tondelzoeker
Morgen ga ik mijn nieuwe Bastard echt uitproberen. Afgelopen week een paar keer ingebrand en een keer sateetjes gemaakt om te testen en te wennen. (lekkerrr). Op het programma staat babi pangang van procureur. Ik heb een mooi stuk van 2,5 kilo. Nu zijn er vele experts aanwezig in dit genootschap zag ik, dus toch even de vraag; is het raadzaam het grote stuk vlees te splitsen of kan dit prima als geheel bereid worden op de bbq?

Verplaatst naar de rookkamer, receptenonderdeel is voor recepten.
Je kunt het vlees in zijn geheel doen maar ik persoonlijk zou het splitsen in kleinere porties, zo krijg je meer smakelijke korstjes met kruiden.
bijvoorbeeld in hele dikke plakken van zo'n 5 a 6 cm dik snijden, of als een soort varkenshazen snijden, dat presenteert mooi als je van zo'n stuk een plakje snijdt die dan rondom een korstje heeft. Gewoon wat ideeën.
Ik weet ook niet of je gaat marineren, of een droge rub. Origineel voor is Babi Pangang in een droge eenvoudige rub en voor Char Siu een marinade (ze worden nog wel eens door elkaar gehaald)
Een stuk buikspek van 1 of 2 kilo zou ik voor Babi Spek niet splitsen/portioneren.

Verplaatst naar de rookkamer, receptenonderdeel is voor recepten.
Je kunt het vlees in zijn geheel doen maar ik persoonlijk zou het splitsen in kleinere porties, zo krijg je meer smakelijke korstjes met kruiden.
bijvoorbeeld in hele dikke plakken van zo'n 5 a 6 cm dik snijden, of als een soort varkenshazen snijden, dat presenteert mooi als je van zo'n stuk een plakje snijdt die dan rondom een korstje heeft. Gewoon wat ideeën.
Ik weet ook niet of je gaat marineren, of een droge rub. Origineel voor is Babi Pangang in een droge eenvoudige rub en voor Char Siu een marinade (ze worden nog wel eens door elkaar gehaald)
Een stuk buikspek van 1 of 2 kilo zou ik voor Babi Spek niet splitsen/portioneren.

99491355-1D23-4C7F-A331-068292AA48AA.jpeg

AB313341-50D7-46F7-A21E-FB61D4D54D2E.jpeg

Ziet er heerlijk uit

Terug
Bovenaan Onderaan