BasBQ
Beef en Steak

Aziatische kapsalon

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.853
De Aziatische keuken..... Ik heb er niet zoveel mee ๐Ÿ˜ฑ. Begrijp me goed, ik vind het vreselijk lekker, maar veel verder dan wat noodles kom ik meestal niet. Uiteraard passeren hier ook regelmatig de satรฉ van tante Miho, char sui etc. maar daar blijft het dan ook wel bij.

Maar toch een Hollands Turks gerecht verkrachten naar een Aziatische versie is altijd leuk... En lekker ๐Ÿ˜œ.

Eerst eens een marinade maken op basis van sojasaus, teriyaki, honing, ketoembar, laos, kurkuma, 5 spices en knoflook.
Hierna de procureur in lapjes gesneden, want ik ging deze ala gyros van het spit maken ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹.
1000025928.jpg
1000025929.jpg

1000025933.jpg


De bbq op 150 graden en maar laten draaien dat spit.
1000025934.jpg

๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Ondertussen aardappels met knoflook, sojasaus en sesamolie in de oven. En paksoi met edame bonen uit de wok.
1000025938.jpg

1000025941.jpg
1000025944.jpg


Het spit draait lekker door.
1000025934.jpg

1000025940.jpg

1000025945.jpg


En dan is het zover.
1000025947.jpg


Eerst de aardappelstukjes.
1000025948.jpg


Bedekken met wat Aziatische shoarma ๐Ÿ˜.
1000025949.jpg


Paksoi ipv sla.
1000025950.jpg


Uiteraard wat mozzarella er op en onder de grill.
1000025951.jpg


En uiteindelijk aftoppen met chilisaus ๐Ÿ˜‰.
1000025954.jpg


Heerlijk bordje Aziatische kapsalon dacht ik zo ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹.
1000025956.jpg
 
Jij hebt wel lef hรจ, Remco? ;)

Super grappig en origineel en vast ook nog super lekker! Heel origineel!
 
Laatst bewerkt:
Nou Remcoโ€ฆ Over een paar uurtjes starts het Carnavals seizoen voor mij en gaan we met de meute naar een buitenzitting. Dit lijkt me perfect voedsel na een lading bier een gezelligheid bij thuiskomst,๐Ÿฅณ๐Ÿป๐Ÿ˜‹
 
Fantastisch, wat een gaaf fusion project.
Die had ik heel graag willen proeven.
Heel origineel, en lekker lijkt mij.
 
Thanks, moet eerlijker halve wel bekennen dat het gerecht nog een beetje bijgeschaafd moet worden. Ik had nu sojasaus gebruikt bij de marinade voor het vlees, aardappels en paksoi. Qua smaak prima, maar wel iets te zout. Dus mocht je het namaken, even oppassen.
 
Thanks, moet eerlijker halve wel bekennen dat het gerecht nog een beetje bijgeschaafd moet worden. Ik had nu sojasaus gebruikt bij de marinade voor het vlees, aardappels en paksoi. Qua smaak prima, maar wel iets te zout. Dus mocht je het namaken, even oppassen.
Das gewoon express voor extra dorst te lessen ๐Ÿป๐Ÿป๐Ÿป

Lekker man๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ
 
Knetter gek. :LOL:
Maar stiekem toch wel mee willen eten haha
 
Chapeau voor de originaliteit. Die prijs Is binnen.
Lijkt me een prima maaltijd kerel.

Volgende keer bij de Chinees kapsalon bestellen :ROFLMAO:
 
Misschien ketjap proberen volgende x?? Heel leuk bedacht ๐Ÿ‘๐Ÿป
Denk eerder minder Sojasaus of weglaten en eventueel meer zoetstof
Teriyakisaus is ook al op basis van sojasaus. Ketjap manis is toch weer een iets andere smaak en bevat ook behooorlijk wat zout.
 
Dat is een zeer bijzondere kapsalon geworden ๐Ÿ˜ maar het ziet er wel heel smakelijk uit ๐Ÿ˜œ had wel willen proeven!
Deze ga ik onthouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan