De Aziatische keuken..... Ik heb er niet zoveel mee . Begrijp me goed, ik vind het vreselijk lekker, maar veel verder dan wat noodles kom ik meestal niet. Uiteraard passeren hier ook regelmatig de satรฉ van tante Miho, char sui etc. maar daar blijft het dan ook wel bij.
Maar toch een Hollands Turks gerecht verkrachten naar een Aziatische versie is altijd leuk... En lekker .
Eerst eens een marinade maken op basis van sojasaus, teriyaki, honing, ketoembar, laos, kurkuma, 5 spices en knoflook.
Hierna de procureur in lapjes gesneden, want ik ging deze ala gyros van het spit maken .
De bbq op 150 graden en maar laten draaien dat spit.
Ondertussen aardappels met knoflook, sojasaus en sesamolie in de oven. En paksoi met edame bonen uit de wok.
Het spit draait lekker door.
En dan is het zover.
Eerst de aardappelstukjes.
Bedekken met wat Aziatische shoarma .
Paksoi ipv sla.
Uiteraard wat mozzarella er op en onder de grill.
En uiteindelijk aftoppen met chilisaus .
Heerlijk bordje Aziatische kapsalon dacht ik zo .
Maar toch een Hollands Turks gerecht verkrachten naar een Aziatische versie is altijd leuk... En lekker .
Eerst eens een marinade maken op basis van sojasaus, teriyaki, honing, ketoembar, laos, kurkuma, 5 spices en knoflook.
Hierna de procureur in lapjes gesneden, want ik ging deze ala gyros van het spit maken .
De bbq op 150 graden en maar laten draaien dat spit.
Ondertussen aardappels met knoflook, sojasaus en sesamolie in de oven. En paksoi met edame bonen uit de wok.
Het spit draait lekker door.
En dan is het zover.
Eerst de aardappelstukjes.
Bedekken met wat Aziatische shoarma .
Paksoi ipv sla.
Uiteraard wat mozzarella er op en onder de grill.
En uiteindelijk aftoppen met chilisaus .
Heerlijk bordje Aziatische kapsalon dacht ik zo .