Beef en Steak

Arrachera y tacos nortenos

Berbera

Sprokkelaar
Berichten
33
Steak, in dit geval longhaas gemarineerd in chipotles en bier met geroosterde, zelfgemaakte bloemtortillas met kaas en guacamole.

Zoals ik al eerder had verteld ben ik bezig met de aanleg van een eetbare tuin. Ik heb planten, bloemen, kruiden, fruit geplant die overal ter wereld in min of meer dezelfde klimaatzone's groeien. Zo zijn er tot mijn verbazing veel Zuid-Amerikaanse en Aziatische kruiden die hier zijn aangeslagen. Mexicaanse oregano, dragon, muntverbena en Vietnamese koriander blijken veel winterharder dan vaak wordt gedacht en hebben de winter gewoon doorstaan. Daarom ben ik mij aan het verdiepen in de Mexicaanse en Peruaanse keuken. Dit is een van de gerechten die vaker op tafel gaat komen. Recept komt uit het boek van Rick Martinez.

De bloemtortillas voorbereid en halfgaar gebakken in de pan en net voor het serveren nog even om en om op de bbq.

De losse blaadjes zijn zelfgekweekte papalo. Smaakt als koriander 'on steroids' maar uit een andere plantenfamilie dus niet de zeepsmaak die sommigen ervaren.

20240901_193654.jpg


20240901_192514.jpg


20240901_193206.jpg
 
Leuk dat je veel uit je tuin kunt halen! Lijkt me een heerlijke tortilla. 😋
 
Dat ziet er top uit zeg, jummie!
 
Da’s een fijne taco!
 
Lekker bezig!
 
Ziet er heerlijk uit 😋.
Ik vroeg me af waarom heb je de grillrooster op de kop er in .
 
Heerlijk..heerlijk.
Ziet er zeer smakelijk,uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan