Beef en Steak

Appeltaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter BasB
  • Startdatum Startdatum

BasB

Kooltjesharker
Vandaag appeltaart gemaakt op de Kamado volgens het recept van Albert Heijn.
Wel een paar kleine aanpassingen gedaan, ik wilde er graag rozijnen in en ik heb hem 15 minuten langer gebakken.

Over het eindresultaat ben ik erg enthousiast. Het smaakverschil met een taart uit de oven is nog behoorlijk groot.
Uiteraard een lichte rooksmaak, maar ook een bepaalde knapperigheid die ik mis bij een taart uit de oven.
1000016954.jpg
1000016957.jpg
1000016960.jpg
1000016962.jpg

Ziet er goed uit. Kop koffie erbij en pass maar door.

• Leuk
Waarderingen: BasB
Uiteraard rooksmaak?
Dat heb ik gelukkig nooit als ik een appeltaart op de BBQ maak en ik heb er al heel wat op de BBQ gemaakt.
Gebak met rooksmaak is niet lekker, vraag dat maar aan onze "BBQ Genootschap gebak en toetjes Koning" @Frits 😄
Een krokantere korst ben ik het helemaal met je eens, maar mijn taarten duren op de BBQ langer waardoor ze egaler en beter garen, denk ik.
Heb je er dan rookhout bij gedaan??

Vind rooksmaak aan gebak vaak niet lekker. Heb wel vaak een grillsmaak aan het fruit zitten bij het gebak, maar rook kom je verder niet tegen.

• Leuk
Uiteraard rooksmaak?
Dat heb ik gelukkig nooit als ik een appeltaart op de BBQ maak en ik heb er al heel wat op de BBQ gemaakt.
Gebak met rooksmaak is niet lekker, vraag dat maar aan onze "BBQ Genootschap gebak en toetjes Koning" @Frits 😄
Een krokantere korst ben ik het helemaal met je eens, maar mijn taarten duren op de BBQ langer waardoor ze egaler en beter garen, denk ik.
Heb je er dan rookhout bij gedaan??
Ik heb als houtsoort Quebracho gebruikt zonder extra rookhout.

Vind rooksmaak aan gebak vaak niet lekker. Heb wel vaak een grillsmaak aan het fruit zitten bij het gebak, maar rook kom je verder niet tegen.
Ik vond het niet overheersend en heb er van anderen ook geen klachten over gehad 😁

Ik heb als houtsoort Quebracho gebruikt zonder extra rookhout.
Houtskool is je brandstof niks meer en niks minder, rooksmaak komt van rookhout en niet van houtskool.
Quebracho vind ik geen goede BBQ houtskool, voor grillen prima maar voor gesloten BBQ's absoluut niet.
Kun je net zo goed telefoonpalen nemen.

Bas het gaat erom dat jij en je gasten het heerlijk vonden, de rest is eigenlijk niet belangrijk.
Denk wel eens dat ‘iedereen’ overal rook bij wil hebben. Zelf zit ik daar anders in😉

• Leuk
Bas het gaat erom dat jij en je gasten het heerlijk vonden, de rest is eigenlijk niet belangrijk.
Denk wel eens dat ‘iedereen’ overal rook bij wil hebben. Zelf zit ik daar anders in😉
Ben ik helemaal met je eens Frits.

Quebracho vind ik geen goede BBQ houtskool, voor grillen prima maar voor gesloten BBQ's absoluut niet.
Kun je net zo goed telefoonpalen nemen.
Tjsa, ik ben altijd zeer tevreden met deze. Telefoonpalen nog nooit geprobeerd, maar is misschien een goeie tip.
1717321594795.png

Terug
Bovenaan Onderaan