BasBQ
Beef en Steak

Appelhout

 
 

Hendrik

Kooltjesharker
Berichten
129
Beste mede bbq'ers,

Even een vraagje, ik heb vanmiddag wat appel en kersenhout gekocht ( chunks ). Nu zit er op het appelhout nog wat schors, kan dit kwaad en kan ik het gewoon op de kolen/briketten leggen of moet het er wel af ? Ik hoor graag reaktie(s),
Groet Hendrik

20210804_214633.jpg
 
Ik laat het zitten. Maar er zijn er ook die het ervan af halen.
mij is dat teveel gedoe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Ik behoor ook tot de luie BBQ’ers en laat het zitten.
 
De laatste tijd plaats ik mijn blokken rookhout onder de kolen. Dan krijg je een schonere rook omdat het door het vuur heen gaat.
 
De laatste tijd plaats ik mijn blokken rookhout onder de kolen. Dan krijg je een schonere rook omdat het door het vuur heen gaat.
Bedankt voor de tip, kan zo'n blokje als je op de foto ziet daaronder, of zal ik 'm halveren ?
 
De appel die ik nu heb van Rookplankje.nl zijn de helft en dat werkt prima. Kun je er twee doen of half appel, half kersen bij grotere stukken vlees. En één blokje bij kip of als je wat minder rook wilt.
 
De appel die ik nu heb van Rookplankje.nl zijn de helft en dat werkt prima. Kun je er twee doen of half appel, half kersen bij grotere stukken vlees. En één blokje bij kip of als je wat minder rook wilt.
Oke, ik heb het hout van Rolf rookhout uit Nunspeet, is hier bij mij " om de hoek "
 
Ik zou gewoon lekker proberen en beter met een wat kleiner stukje beginnen. Meer rook kan je altijd nog toevoegen een volgende keer. Maar teveel rook kan je gerecht verpesten
 
Ik zou gewoon lekker proberen en beter met een wat kleiner stukje beginnen. Meer rook kan je altijd nog toevoegen een volgende keer. Maar teveel rook kan je gerecht verpesten
Oke bedankt, ben ook van plan om met een klein stukje te beginnen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan