Beef en Steak

Antieke gehaktmolen, tips?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Loet
  • Startdatum Startdatum

Loet

Tondelzoeker
Hallo allemaal,

Sinds kort is BBQen mijn nieuwe hobby. Ben echt vanalles aan het uitproberen. Zo liep ik er ook aan te denken om een vleesmolen aan te schaffen om ook eens met zelfgemaakt gehakt te experimenteren. Ik had het hier met mijn schoonvader over en die vertelde dat hij nog een molen had liggen van zijn vader. We hebben deze erbij gepakt en hij ziet er (in mijn ogen) nog best goed uit. Na een fikse schoonmaakbeurt zou hij het volgens mij nog gewoon goed moeten doen. Nu even twee vragen:

1. Ik vind op internet (o.a. in een forum hier) veel manieren om zo'n oude molen schoon te maken. Men gaat dan met citroensap en/of baking soda aan de slag. De molen die ik nu heb is niet echt roestig. Wat zijn eventueel jullie tips hierbij? Na het schoonmaken behandelen met een beetje olie lijkt me ook geen overbodige luxe.

2. De molen heeft een cijfer 10 erop staan. Is dit het enterprise nummer? Ik heb op internet al wat over deze standaard maatvoering gevonden, maar ik wil even checken of deze 10 daar ook echt op slaat. Als dat zo is, kan ik eventueel vervangende onderdelen kopen als dat nodig is.

Alvast bedankt voor jullie tips en ik deel de eerste resultaten als ie klaar is voor gebruik!

Met vriendelijke groet,
Loet

IMG-20211003-WA0002.jpeg

Volgens mij slaat 10 op de maat. Maar daar kan ik me in vergissen.
voor het schoonmaken zou ik wat wit brood door de molen malen, je ziet dan vanzelf of er veel troep uitkomt.

• Leuk
Waarderingen: Loet
Ik vond dit op internet, misschien heb je er wat aan, even door lezen en volgens mij heb je antwoorden op je vragen ;)

• Leuk
10 is de maat van de molen. Ff uit elkaar halen en goed schoonmaken.
Ik zou ook zeker even een belletje doen naar vuur en rook. Daar hebben ze er echt verstand van en kunnen ze je perfect helpen en adviseren.

10 is de maat van de molen. Ff uit elkaar halen en goed schoonmaken.
Ik zou ook zeker even een belletje doen naar vuur en rook. Daar hebben ze er echt verstand van en kunnen ze je perfect helpen en adviseren.
Inderdaad, wat Ridevi al zegt; bij Vuur en Rook moet je zijn voor messen, platen en evt andere vervangende onderdelen ;)

• Leuk
Terug
Bovenaan Onderaan