Beef en Steak

Alternatief voor spareribs

meinonA

Stoker
Goede avond,
Ik heb volgende week met vrienden afgesproken. Helaas toen ik vroeg of ze iets niet wilde zeiden ze dat ze geen fan waren van varkensvlees.
Ik was eigenlijk van plan om spareribs te maken. Helaas...
Stel dat ik wel iets zoek waar je flink aan kan kluiven zoals spareribs maar dan van een ander dier, wat zou je dan kiezen?
Ik heb een Weber met spit, dus ik kan zowel indirect koken als op het spit.

Ben benieuwd naar jullie suggesties.
Alvast bedankt voor het meedenken

Als je wilt kluiven en geen varken wilt, kom je al snel bij kip uit. Met spit erbij wordt dat een hele kip aan't spit.

Als je van steak houd is tri-tip (Nederlands: ezeltje) van het spit erg lekker.

Mijn ervaring is trouwens dat mensen die zeggen niet van varken houden wel spareribs en buikspek eten en het erg lekker vinden.

Hi!
Je zou kunnen denken aan Beef rib fingers of beef ribs en als je toch een spit hebt, waarom niet 2 of 3 kippetjes eraan? Blokje kersenhout op het vuur en genieten maar!
Minder kluiven, maar je kunt ook je spit volduwen met in gyroskruiden gemarineerde kippendijen. De dijen één voor één op je spit rijgen, aan beide kanten in elkaar geduwd door de vorken, of nog beter, van die gyros schijven. Twee metalen ronde platen die je over je spit kunt schuiven en daarmee je vlees kunt aandrukken. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden met de input die je hier krijgt!

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk

Of kippenvleugels aan het spit? Een heel spit vol, lekker met bbq saus bedruipen tijdens het garen.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk

Helemaal iets anders zou een lamsrack zijn.

Heerlijk met couscous en munt.

IMG_2091.jpeg

Terug
Bovenaan Onderaan