BasBQ
Beef en Steak

Allereerste BCC, dat smaakt naar meer!

 

Ramon076

Sprokkelaar
Berichten
32
Een tijdje geleden heb ik eindelijk m'n eerste bcc kunnen maken. Ik was tevreden over resultaat, alleen vond ik het kippetje toch wat droog aan de binnenkant. Nu heb ik gezien dat je de bovenkant van de kip dicht moet maken en dat had ik niet gedaan. Dus iets om rekening mee te houden de volgende keer. Ik denk dat ik de volgende keer ook een kleiner blikje moet nemen, dit was een 0,5 liter blik.
Het kippetje heeft 1,5 uur op 180-190 graden gestaan, wellicht iets te lang maar mijn wederhelft heeft in het verleden eens een salmonellavirus opgelopen in Azi? dus ze wilde zeker weten dat het kippetje goed gaar was. :-X

Ik kan niet wachten tot de volgende gelegenheid. ;D

Hier wat foto's:







 
Das een best kippetje!! 8)
 
Welkom bij de Tokkies!
 
dat is eeen heel lekker kippetje
 
Mooi kippetje, gefeliciteerd met je tokkie
 
Mooi kippie hoor, en welkom bij de club van Tokkies.
Misschien kun je de volgende keer proberen om de kip op kerntemp. te garen. Ik denk dat hij dan wat malser blijft. Ligt ook wel een beetje aan het formaat van de kip.
Of je maakt het gewoon nog vaker. Oefening baart kunst h? :D.
Probeer het eens zou ik zeggen.
 
150degrees zei:
Mooi kippie hoor, en welkom bij de club van Tokkies.
Misschien kun je de volgende keer proberen om de kip op kerntemp. te garen. Ik denk dat hij dan wat malser blijft. Ligt ook wel een beetje aan het formaat van de kip.
Of je maakt het gewoon nog vaker. Oefening baart kunst h? :D.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Laat ik toevallig vanmorgen een thermometer besteld hebben. ;) En ik ga zeker oefenen! :)
 
Welkom bij de tokkies
Hij ziet er erv lekker uit
Ik heb de laatste keer een normaal blikje gebruikt en dat ging prima
Kippie zit dan meer

 
Ramon076 zei:
Frits zei:
Welkom bij de Tokkies!
Zoals Churandy Martina zou zeggen: Ik ben blij!  :D
Dat is gemeen! Ik had je al eerder verwelkomt bij de Tokkies! Een half uur eerder! Nou moe.....  ;) ikzalnogeensattentzijn, mooiniet.
 
Ramon076 zei:
150degrees zei:
Mooi kippie hoor, en welkom bij de club van Tokkies.
Misschien kun je de volgende keer proberen om de kip op kerntemp. te garen. Ik denk dat hij dan wat malser blijft. Ligt ook wel een beetje aan het formaat van de kip.
Of je maakt het gewoon nog vaker. Oefening baart kunst h? :D.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Laat ik toevallig vanmorgen een thermometer besteld hebben. ;) En ik ga zeker oefenen! :)
En, welke thermometer is het geworden?
 
moet ik ook nog eens doen, bcc, ziet er lekker uit
 
Gefeliciteerd met je kippetje!!
 
Kippetje ziet er lekker uit, de volgende met de maverick wordt ook vast wat minder droog. Dus heb je meteen een mooie reden voor een vervolgsessie.

Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan