Gisteren ff wat Ajam-pangang met nasi goreng en atjar gemaakt. Voor de basis heb ik onderstaande link gebruikt.
www.bbqgenootschap.nl
Het recept is redelijk gevolg. Ik heb iets minder pepers / sambal gebruikt. Voor de mede eters voldoende.
De kippendijen eerst gerookt met appelhout en deze vervolgens in grove delen gesneden en in de boemboe laten smoren
Na het smoren de kipdij,stukken uit de ketel gehaald en in een ovenschaal gedropt.
Mbv een blikje tomatenpuree en twee delen water de boemboe tot iets meer saus gemaakt.
Aangevuld met gembersiroop, sambal badjak en ketjap manis tot de gewenste smaak.
Tussen door ff nasi goreng en atjar taugé gemaakt.
De foto's weer deels met flits. Jeetje wat is het al vroeg donker.
Ayam Pangang oftewel pittige kip
De kippedijen peper en zouten en even op de bbq. Saus maken van ui, knoflook, sambal oelek,djeroek perste blaadjes, sereh mosterd, citroen, ketjap, scheutje water en evt suiker. Kip met saus in de schaal en terug op de bbq 20 min nog op 200C. Foto's zijn niet zo scherp maar het was wel lekker
![www.bbqgenootschap.nl](https://www.bbqgenootschap.nl/data/graphics/favicon-32x32.png)
Het recept is redelijk gevolg. Ik heb iets minder pepers / sambal gebruikt. Voor de mede eters voldoende.
De kippendijen eerst gerookt met appelhout en deze vervolgens in grove delen gesneden en in de boemboe laten smoren
Na het smoren de kipdij,stukken uit de ketel gehaald en in een ovenschaal gedropt.
Mbv een blikje tomatenpuree en twee delen water de boemboe tot iets meer saus gemaakt.
Aangevuld met gembersiroop, sambal badjak en ketjap manis tot de gewenste smaak.
Tussen door ff nasi goreng en atjar taugé gemaakt.
De foto's weer deels met flits. Jeetje wat is het al vroeg donker.