BasBQ
Beef en Steak

Aebleskiver pan van Weber

 
 
 

ThrowonD

Stoker
Berichten
494
Gister gekregen, vandaag vrije dag...dus hup... gaan met die banaan...

Het recept is van Frits....hier te vinden...8


In olieen van de "pan"...



Beslag erin en draaien...




Dat draaien geeft wel rommel... zal wat meer ervaring in komen als ik het vaker doe...
Het gaat eigenlijk best snel...had wel iets langzamer gemogen..., volgende keer minder kolen?





Dikke "poffertjes"... eigenlijk best lekker.., maar zal een volgende keer een dessert zijn met een bolletje ijs en slagroom en of vruchtjes...




Als ik op het werk zeg , dat ik eitjes heb gebakken op de BBQ...




Zeggen ze dat ik gek ben...






en dat ben ik ook een beetje...
 
Ziet er niet verkeerd uit voor de eerste keer.
 
Voor de poffertjes zorgen dat vooral in het begin de pan vet genoeg is dan kun je ze heel netjes draaien met een sat? prikker zo doe ik het normaal op de indoor pit.


Eitjes zien er ook zeer smakelijk uit.


Ik zal binnenkort de gietijzeren poffertjes pan ook maar een naar buiten slepen.
 
Leuk ding en meteen smakelijk ingewiijd !
 
Wat Emiel zegt ;)
 
Ik heb een keer een filmpje gezien hierover, en daar draaien ze in 3x in plaats van 2 zoals bij poffertjes. Ik kreeg het idee dat het dan een soort kussentje was met een luchtkussentje. Als je snapt wat ik bedoel....
Ik vind het wel een geinig ding, voor als je zoetigheid eet. Het ziet eruit als iets met potentie. Leuk hoor!
 
Volgende keer een plakje spek onder dat eitje doen, hmmmmmm, everything tatse better with bacon :D
 
Omdat ik niet geheel tevreden was afgelopen week, vandaag wat dingen gemaakt voor de brunch...


Aebleskiver weer, en omelet met bacon... :p








Morgen gaan we voor het echte werk...
 
Wat mike, emiel en marco zeggen. Yummieeeee
 
Mooie pan, vooral doorgaan, ik ben benieuwd wat je daaruit tevoorschijn tovert.
 
Vandaag de derde run met de Aebelskiver...

Op sophietje werden de teriyaki sateetjes gemaakt...op Lucille wederom de Aebelskiver... voor takoyaki...


Beide waren geweldig in combinatie met de sesammie...


Ingrediente voor de Tare...





De opstelling voor vanavond...





Takoyaki in de maak...




Op het bord...

 
Dat ziet er podverdikkie lekker uit! Grappig zo'n pannetje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan