BasBQ
Beef en Steak

Advies gevraagd bij verlichting...

ik ben eertijds naar ikea gereden. daar heb je voor heel weinig gegarandeerd iets wat bij jou past.
heb zelf een plank tegen de muur om spulletjes op te zetten, en daar heb ik van die knijp spotjes op gezet.
kost 3x niks, goed licht, richtbaar en elk een aparte schakelaar. ideaal.
 
ik ben eertijds naar ikea gereden. daar heb je voor heel weinig gegarandeerd iets wat bij jou past.
heb zelf een plank tegen de muur om spulletjes op te zetten, en daar heb ik van die knijp spotjes op gezet.
kost 3x niks, goed licht, richtbaar en elk een aparte schakelaar. ideaal.
Dat is natuurlijk ook een oplossing. Ik denk dat het een combinatie wordt van een aantal losse spotjes in combinatie met een lichtslang. De laatste is dan ook in te zetten als sfeerverlichting en de spotjes eventueel om wat accenten aan te brengen.
Bedankt voor de inbreng!
 
Is dit een outdoor versie of voor binnenshuis? Dat dimbare lijkt mij heel handig , dus hue heeft zeker mijn interesse.
hier een foto voor het idee, de lichtstrip staat hier niet maximaal.

1607348325227.png
 
Tegenwoordig zijn kleine bouwlampen te koop met led op 230v, zuinig in verbruik en waterdicht. Al die zonnepaneel lampjes is behelpen en in de donkere wintermaanden laden ze te weinig op.
Ik wil nog wel eens heel vroeg starten met een sessie en dit het gehele jaar. Dan heb je een probleem in deze periode. In het donker een snake opbouwen is een lastig dingetje. Vandaar ik destijds bij de bouwmarkt een 30W bouwlampje gekocht had. Ook doordat ik één heb staat klooien.
Ik ben niet van de zonnepanelen, precies om de reden die jij ook al aangaf. "s Morgens vroeg te weinig licht. Ik denk dat de beste oplossing voor mijn probleem inderdaad zo'n Hue lichtslang is, aangevuld met een spotje.Het dimbare spreekt me wel aan en het spotje kan helpen om de donkerste hoeken te belichten. Daarnaast geven de verschillende kleuren een feestelijk aanzien aan de tuin. Vriendin zegt dat de rode kleur NIET gebruikt mag worden. We hebben al niet zo'n beste naam met al die rook.....
 
Ik ben niet van de zonnepanelen, precies om de reden die jij ook al aangaf. "s Morgens vroeg te weinig licht. Ik denk dat de beste oplossing voor mijn probleem inderdaad zo'n Hue lichtslang is, aangevuld met een spotje.Het dimbare spreekt me wel aan en het spotje kan helpen om de donkerste hoeken te belichten. Daarnaast geven de verschillende kleuren een feestelijk aanzien aan de tuin. Vriendin zegt dat de rode kleur NIET gebruikt mag worden. We hebben al niet zo'n beste naam met al die rook.....
Als je nog wat Spotjes wil heb je die ook in hetzelfde hue systeem. Dan kan je ze samen bedienen, lekker handig 😉
 
Dat was ook mijn bedoeling . Wel een mooi spul dat Hue systeem. Jammer dat Black Friday aanbiedingen vaak Hue producten uitsloten.
 
Ik ben niet van de zonnepanelen, precies om de reden die jij ook al aangaf. "s Morgens vroeg te weinig licht. Ik denk dat de beste oplossing voor mijn probleem inderdaad zo'n Hue lichtslang is, aangevuld met een spotje.Het dimbare spreekt me wel aan en het spotje kan helpen om de donkerste hoeken te belichten. Daarnaast geven de verschillende kleuren een feestelijk aanzien aan de tuin. Vriendin zegt dat de rode kleur NIET gebruikt mag worden. We hebben al niet zo'n beste naam met al die rook.....

Mooi plekje zo! De lichtstrip is 2 meter of is die van 5 meter? Ook mooi die twee lichtpunten aan weerszijden>
Dit is een 2 meter slang. De spotjes zijn ook van hue. Dit is een armatuur van de gamma met een hue spot erin.
Dit omdat de zwarte buitenverlichting van hue te groot was.
 
Als ik een tip mag geven.

Heb mijn verlichting in de balken verwerkt, hiervoor heb ik inbouwspots gekocht bij https://www.verlichtingkopen.nl/led-verlichting-veranda-overstek.
Ik heb mijn veranda nieuw gebouwd dus heb de spots helemaal in de balken weggewerkt, echter hebben ze ook opbouwspots trouwens.

Een voeding van 230v naar 12v en de spots dan bedraden met een 2x1mm2 kabeltje.

De besturing heb ik gemaakt met een gledopto (AliExpress) zigbee besturing die perfect samenwerkt met de Hue app. Dus met hue schakelaars en/of app volledig te bedienen.
Kan ook met andere een dimmer, die verkopen ze ook bij verlichtingkopen.nl.

Zie onderstaande foto’s, 6 spots onder de veranda en 3 er buiten zodat ik rechts naast de veranda ook nog mooi licht heb. Heb spots met een breedstralend optiek gekozen, dan krijg je een mooi gelijk lichtbeeld en niet zoals vroeger van die “spots”. Ook nog eens perfect dimbaar tot bijna 0%.
Heb dit ook in mijn carport verwerkt, samen met een hue bewegingsmelder (outdoor) werkt dat perfect.

24a0ff1537f4dcd9bbfa285d13a8851a.jpg



17c728ac1940d46f8c708a6a057c3234.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Als ik een tip mag geven.

Heb mijn verlichting in de balken verwerkt, hiervoor heb ik inbouwspots gekocht bij https://www.verlichtingkopen.nl/led-verlichting-veranda-overstek.
Ik heb mijn veranda nieuw gebouwd dus heb de spots helemaal in de balken weggewerkt, echter hebben ze ook opbouwspots trouwens.

Een voeding van 230v naar 12v en de spots dan bedraden met een 2x1mm2 kabeltje.

De besturing heb ik gemaakt met een gledopto (AliExpress) zigbee besturing die perfect samenwerkt met de Hue app. Dus met hue schakelaars en/of app volledig te bedienen.
Kan ook met andere een dimmer, die verkopen ze ook bij verlichtingkopen.nl.

Zie onderstaande foto’s, 6 spots onder de veranda en 3 er buiten zodat ik rechts naast de veranda ook nog mooi licht heb. Heb spots met een breedstralend optiek gekozen, dan krijg je een mooi gelijk lichtbeeld en niet zoals vroeger van die “spots”. Ook nog eens perfect dimbaar tot bijna 0%.
Heb dit ook in mijn carport verwerkt, samen met een hue bewegingsmelder (outdoor) werkt dat perfect.

24a0ff1537f4dcd9bbfa285d13a8851a.jpg



17c728ac1940d46f8c708a6a057c3234.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heel mooi stekkie zo, Marc!! Ik heb inmiddels gekozen voor een 5 meter lange strip van Philips Hue. Redenen voor mij waren : dimbaar, uitbreidbaar, en het licht komt van alle kanten waardoor je geen last hebt van schaduwen. En bovendien is de kleur aanpasbaar aan mijn humeur... Voorlopig ben ik tevredenste mijn keuze.
 
Heel mooi stekkie zo, Marc!! Ik heb inmiddels gekozen voor een 5 meter lange strip van Philips Hue. Redenen voor mij waren : dimbaar, uitbreidbaar, en het licht komt van alle kanten waardoor je geen last hebt van schaduwen. En bovendien is de kleur aanpasbaar aan mijn humeur... Voorlopig ben ik tevredenste mijn keuze.
Die Hue strips werken ook erg goed inderdaad, fijn om te horen dat het gelukt is
 
Ik heb zelf aardig wat Innr naast Hue, werkt ook erg mooi. En net wat prijsvriendelijker dan Hue. Werkt perfect samen in de app
 
f76328e98c12c9fd694f2e7f2c174495.jpg

Ik heb 5 lampen van HUE GU10 geplaatst in de kleine overkapping voor de keuken.
Komende maanden de buitenkeuken maar is gaan maken zodat ik vanaf het voorjaar mooi wat gerechten kan maken.
 
f76328e98c12c9fd694f2e7f2c174495.jpg

Ik heb 5 lampen van HUE GU10 geplaatst in de kleine overkapping voor de keuken.
Komende maanden de buitenkeuken maar is gaan maken zodat ik vanaf het voorjaar mooi wat gerechten kan maken.

Mooie plek!
En ook een mooie foto trouwens


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
f76328e98c12c9fd694f2e7f2c174495.jpg

Ik heb 5 lampen van HUE GU10 geplaatst in de kleine overkapping voor de keuken.
Komende maanden de buitenkeuken maar is gaan maken zodat ik vanaf het voorjaar mooi wat gerechten kan maken.
Mooie werkplek, hoor. Goede verlichting ook. Daar mag je trots op wezen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan