BasBQ
Beef en Steak

Advies Chinees, of Weber Smokey Mountain +evt andere barbeque

L

lumas

Gast
Hoi,


na een aantal jaar op een goedkope gasbarbecue gewerkt te hebben( wel low en slow pp + spareribs) wil ik graag overstappen naar houtskool.
Ik zelf houd heel erg van low en slow, maar ook af en toe van een goede steak. Met het gezin doen we natuurlijk ook de wat meer standaard bbq , hamburgers, sat? etc;.

Nu zit ik te twijfelen tussen of een weber smokey mountain , evt aangevuld met een kettle , of een auplex.
Voorkeur van vrouw gaat duidelijk naar 1, dan lijkt mij de kamado het handig, begreep dat gewoon bbq-en op de wms niet heel erg gangbaar is.
Aan de andere kant wil ik niet 500 euro uitgeven aan iets wat het maar een paar jaar uithoudt. Dus wat zijn de ervaringen met de chineese bbq.
Andere optie zou de master touch zijn, maar ben bang dat je daar voor low en slow weer wat meer werk aan hebt, klopt dit? En hoeveel is dit.

Of is een WGA + WSM ook goed te doen en een betere optie dan de auplex, ook wat betreft duurzaamheid van de producten?

Kortom, wat raden jullie aan en wat zijn de ervaringen met auplex(zelf natuurlijk al wel een en ander op forum gelezen).



 
In jouw geval is een Weber ketel de beste keus. Op een 57 kun je heel goed grote stukken vlees low&slow bereiden, met de briketten in bijv een snake of met de minion-methode.
Met een Auplex moet je geluk hebben, er zijn gebruikers die er jaren plezier van hebben

Zou je jezelf ook nog even voor willen stellen?
 
Ceriel +1
Zo'n 57er MT is wel enorm veelzijdig
 
Dank voor  jullie reactie.
Ok ik zal dan in ieder geval niet voor de auplex gaan, maar blijf noch twijfelen tussen een smokey mountainversus de otp/mtp.


hoeveel beter kan je low en slow op een smokey mountain doen?
Ik maak graag voor een groep van 8 man spareribs bv, tot nu toe meestal in oven , maar ik zou graag deze wat meer smaak willen geven door roken / bbq-en, is dit echt goed te doen op een mtp/?

En als ik wel de wsm doe, is een wga dan een goed genoege aanvulling voor het normale bbq-en?


 
Mooi dingetje hoor, ga je vast veel plezier aan beleven!
 
Terug
Bovenaan Onderaan