BasBQ
Beef en Steak

Aanschaf DO

 
 

Wallywally

Vuurmaker
Berichten
67
All,

Gisteren met TS diverse DO's gezien, wat uiteindelijk de zintuigen ook weer wat geprikkeld heeft.

Er zijn genoeg mensen met een DO die vast advies kunnen geven..

Wat voor DO gebruiken jullie voor gerechten met gemiddeld 6 - 8 personen.
Wat voor merk is prijs/kwaliteit technisch de beste optie
Hebben jullie er eentje met tripod voor boven vuur of voor  op de Q?

Van de week maar is gaan bestellen als alles een beetje duidelijker is :)

Walter
 
Hi Walter,

Ikzelf heb een Petromax 9Quarts en voldoend prima en voor 6 tot 8 groot genoeg. (in mijn mening)
Op dit moment nog geen tripod maar die komt ergens deze zomer.

Groet,
Pierre
 
Ik zou zeker voor een 9qt gaan.
 
Ik heb een 6qt deze is genoeg voor 6 personen, voor wat meer mensen zal ik voor een 9 gaan.
 
Het wordt dus een 9qt  ;), volgens mij zit er tussen de diverse merken niet zoveel verschil in prijs en kwaliteit. Ik zou wel kiezen voor een DO met pootjes, zowel onder de pan als op het deksel.

 
Kijk dat gaat de goede kant op, bij Vida XL (krijg ik steeds reclame van op facebook..) kwam deze pan voorbij :

https://www.vidaxl.nl/p/40519/braadpan-outdoor-o30-cm

Nu koop ik liever iets wat goed uitkomt op meerdere vlakken, dus deze gaat afvallen vanwege de missende pootjes denk ik?

Tenminste, als iemand het extra nut van de pootjes kan vertellen :)

Op het bbq rooster is het niet nodig, hangend aan een ketting ook niet volgens mij?

 
Bij een DO met pootjes heb je geen rekje nodig om hem boven kolen te zetten.
Een deksel met pootjes kun je ook als skillet gebruiken.

De DO in de aanbieding is wel erg compleet geleverd met tas en lifter
 
Dan maakt het in mijn geval niet zo heel veel uit.. (met deze aanbieding dan) zit een rekje onder, op de Q (OTP 57cm) staat hij op het rooster en anders komt hij boven het vuur te hangen..

wel leuk om ff te proberen, kan altijd nog een extra kopen als het goed bevalt :)

Thanks Ceriel ! (net op betalen gedrukt :)
 
Ik heb een do van 9 quarts ( dus om en bij de 9l) van qvist outdoor cooking. Ben ik zeer tevreden van!
 
Tip (en vanuit ervaring omdat ik het vergeten was, maar door de goede service van Rook en Vuur deze nog bij mijn bestelling kon plaatsen), als je het ding van Vuur en Rook koopt, bestel er dan een pot Crisco bij. Kun je direct je DO klaarmaken voor gebruik.

Ik heb een 6qt van Qvist gekregen voor m'n verjaardag met lifter, handschoenen en rustplaat. DO op pootjes, deksel heeft geen pootjes.. Kan niet wachten om hem te gebruiken!
 
Ik w ook een DO aanschaffen en ben wel erg geneigd om voor deze aanbieding te gaan. Heb je hem al binnen wallywally?

Crisco is ook te koop bij de appie holkers
 
Terug
Bovenaan Onderaan