Beef en Steak

Aankoop pellet smoker

PsycoXL

Tondelzoeker
Hallo iedereen,

Ik ben Michiel en kom uit Heerhugowaard. Ik BBQ al heel lang maar nooit al te fancy. Wel altijd zelf vlees marineren etc maar dan gewoon op de kolen bbq. Roken doe ik tot nu toe alleen makrelen in een klein tafel rookoventje. Maar nu wil ik beginnen met wat meer low en slow met rook.

Nu heb ik me wat ingelezen en dit zijn de types die ik overwoog:
  • Burnhard Flint
  • Pitboss pro/ navigator
  • Smokey Bandit The Lumberjack

Aangezien ze allemaal nu ongeveer hetzelfde kosten (800€ BF deals) ben ik door het direct grillen op de vlam uitgekomen bij de Pitboss. Dit lijkt mij dus een redelijke alleskunner en ik wil het graag bij 1 bbq houden (voorlopig ;-) )

• Kan ik dan beter voor de pro/ navigator gaan of moet ik dan voor de 1230 combi gas/pellet smoker.
  • Als ik voor de pro ga. Ik kan de 1125 voor dezelfde prijs krijgen als de 850 of dit nog heel veel uitmaakt qua verbruik want ik denk niet dat ik die extra ruimte veel ga gebruiken.
  • Of moet ik voor de navigator gaan die goedkoper is maar dan mis je de wifi en kan je alleen in stappen van 10 graden instellen begreep ik. Ga je dat missen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Hoi Michiel, ik volg dit draadje even......
met als comment nooit al te fancy. Dan valt voor mij de Burnhard af, de pellet machines en het gas, bbq en kamado's houden van houtskool net als de producten die je erop legt !
Pellets en briketten zijn heel vaak vermengd met lijm en verfrommel en dat wil ik niet in mijn gerechten, net als witte aanmaak blokjes (diesel) gewoon 1 wokkel met parafine en ff de tijd nemen...... anders zijn er wel dakdekkers met een turbo gasbrander toch.

Ben zelf bezig om me te oriënteren op een 13 inch bbq-smoker, dus lees graag mee met alle adviezen

bbq-smoker-13inch-4mm staal.JPG

Geen ervaring met de Pit Boss hier, wel met de Smokey Bandit.

Heb zelf de eastwood, deze is dubbelwandig en daarom net wat zuiniger met pellets.

Wat ik weet is dat er voor de Smokey Bandit speciale deflector platen verkrijgbaar zijn, waardoor je ook direct kunt grillen, en zelfs 1 met een bak waarin je houtskool/briketten kunt doen, die dan door de brander van je pellet grill aangestoken worden, waarna je de smoker eventueel uit kunt zetten. Dus dat zou mogelijk ook een optie kunnen zijn voor je.

Met de Smokey Bandit pellets hier nog nooit problemen gehad, deze pellets zijn in tegenstelling tot kachelpellets food safe, en worden gemaakt met behulp van fabrikant BBQ delight.

Natuurlijk is Pit Boss een alles in 1 oplossing, maar de deflectorplaat loopt bol, en lijkt mij een pain in the @ss om schoon te maken, dat even ter zijde.

Ook zie ik de deflectorplaten vaak roesten, en hoewel dat geen kwaad kan, is dat iets wat bij mij in m’n hoofd zit, en ik absoluut niet wil.

De Smokey bandit hier nu 2 jaar aan het draaien, en nog geen vlekje roest te bekennen.

Oh ja, ook qua geluid is ie stiller dan menig concurrent.

Wilde je dit toch nog even mee geven.

Succes met je keuze👍🏼

Terug
Bovenaan Onderaan