BasBQ
Beef en Steak

Aankoop nieuwe BBQ

L

lakie

Gast
Ik ben op zoek naar een nieuw BBQ toestel...
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar 2 types die eigenlijk vrij vergelijkbaar zijn.
Ik had graag geweten of er iemand onder jullie is die ervaringen heeft met een van beide... en wat zoal de pluspunten en minpunten zijn.
Of gewoon naar welke jullie voorkeur zou gaan en waarom... Ook alternatieven zijn welkom natuurlijk.

De opties zijn:
1) Boretti Carbone
2) Tepro Toronto XXL Houtskool Barbecue Grillwagen

Graag jullie mening/advies.
En indien er onder jullie zijn die een van deze BBQ's heeft, kunnen jullie dan ook meegeven wat de werkhoogte bedraagt en hoe groot de grill zelf is?

Alvast bedankt!

 
Er zijn diverse posts te vinden hier op het Genootschap, zoek maar eens op Boretti.

Kort samengevat is dit een leuke BBQ voor het betere grill-werk, maar als je langere sessies op lage temperatuur wilt doen loop je tegen problemen aan. Doordat de BBQ niet goed afsluit is de temperatuur slecht te regelen.
Het advies van de meesten hier zal dan ook uitkomen op een Weber 57; veelzijdig, kwalitatief erg goed, goede service/garantievoorwaarden en uit te breiden met diverse accessoires.
 
+1

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ik heb een Weber Mastertouch 57 GBS te koop. Nog geen jaar oud. Laat maar weten of je interesse hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Ceriel + 2
 
Maatje van me heeft die borreti. Ziet er vooral goed uit. En grillt prima weg.
Voor mee dan grillen zou ik altijd voor een weber gaan. Ceriel +3 dus.
Als je denkt dat het het bij de ouderwetse Hollandse barbecue met sat?, hamburgers, worst en speklapjes  (grillen dus) houdt en niet van plan bent te low & slowen of te roken kun je dit prima kopen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik zou zeker het 'low en slow" bbq'en willen gaan proberen, maar dan vooral zo nu en dan es. Het is niet dat ik elke week verschillende gerechten ga maken op de bbq.
Het zal vooral nog zijn om te grillen (de gewone familie bbq) en af en toe es een mooi stukje vlees of ribbekes low en slow klaarmaken, een lekkere zalm smoken op de bbq.
Is het mogelijk om te roken met dit toestel en met een weber? Leg je dan gewoon de houtsnippers in zilverpapier met enkele gaatjes op direct op de kolen? Of wat is de beste werkwijze?
 
Met een Weber kun je inderdaad prima roken. Ook voor de familie sessie waarbij vooral gegrilld wordt is de Weber een zeer goede bbq.
De Boretti sluit niet goed lees ik in een van bovengenoemde reacties, daarmee zal het roken dus een stuk minder goed gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan