Beef en Steak

aangenaam...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Leeds
  • Startdatum Startdatum
L

Leeds

Gast
Dag,

Mijn naam is Leeds, getrouwd, hebben 3 kinderen, een kat en een Egg.
Dat Egg aanschaffen verliep een beetje impulsief. Hoewel; heel lang geleden toen de Eggs net in NL waren stond ik te kwijlen bij de eieren maar ik was nog student en een beetje minder rijk dan nu.
Toen een Skottelbraai gekocht tot grote ergernis van mijn man. Die hebben we snel weggegeven aan vrienden en een paar jaar later kreeg ik voor mijn verjaardag een Cobb. Dat was een paar jaar leuk en nog steeds prima voor bij de tent, maar het ding is klein voor 5 personen.
En toen kwamen we de Eggs tegen. "Leuk ding" zei mijn man en niet veel later hing ik met een leverancier aan de lijn. Ik beschreef de afmetingen van onze Cobb en vroeg of er een Medium of Large Egg moest komen.
"Doe maar large"zei de meneer. Enkele dagen later kwam er een enorme vrachtwagen de straat in en er werd een pallet uitgereden. Echt wel large dat ding.

Maar ik ben er blij mee en moet er alleen nog een beetje aan wennen. We hebben hem denk ik niet helemaal goed gemonteerd want op de plek waar de bovenkant de onderkant bij sluiten het allereerste raakt is het tape echt helemaal los al.... Balen. Nieuw tape besteld en ik verzamel moed om het ding uit elkaar te halen en het tape te verwijderen en weer te bevestigen.

Verder ben ik een groot fan in de keuken en buiten koken vind ik nog veel leuker dus ik ben benieuwd naar jullie idee?n en hoop zelf wat inspiratie hier in te brengen!

hoi Leeds,
welkom bij dit edele genootschap.

Stel anders je vraag even in de rook kamer, er zijn hier wel een aantal mensen die je kunnen helpen met tips om je vilt te vervangen en je deksel goed af te stellen.

Welkom!

En een large, zeker geen verkeerde keuze ;)

Welkom Leeds!!

Hoi Leeds, welkom hier

Welcome...

welkom Leeds!

En nog een Egghead! Welkom!
Vilt vervangen is niet zo moeilijk hoor. De beschrijving op het forum is goed en op youtube kun je er ook filmpjes over vinden.

Hoi Leeds, Welkom bij het BBQ Genootschap.
Leuke intro!

welkom nieuwe egg head  er zitten tegenwoordig van die rode spacertjes bij je green egg die geven aan hoeveel ruimte er tussen de ijzeren beugels moet zitten een handig hulpmiddeltje je doet het platte einde tussen je vilt van deksel en base en dan span je de beugels. 
valt me wel tegen van de dealer dat ie hem niet voor je gemonteerd heeft, mag wel voor dat geld vind ik.

Van harte welkom bij het Genootschap!

Terug
Bovenaan Onderaan