BasBQ
Beef en Steak

Aangenaam kennis te maken.

D

Dolores4r

Gast
Hallo allemaal,

Dolores4r hier, in het dagelijkse leven Roel.

Afgelopen zomer mocht ik kennis maken met een Weber barbecue, nieuw aangeschaft door een vriend van me. Hij was er niet tevreden over, er ging teveel houtskool doorheen en het rooster was niet verstelbaar. Omdat ik wel wat ervaring met de Green Egg had begreep ik zijn probleem, hij gebruikte de deksel niet. We hebben met veel plezier een barbecuedag gehad.
De Green Egg stond al een tijd op mijn verlanglijst maar de aanschaf was een te groot gat in mijn budget. Ik kwam erachter dat de Weber zich vergelijkbaar gedraagt en heb zelf een tweedehands Weber aangeschaft, met wok. Niet veel later heb ik er een  tot smoker uitgebouwde Smokey Joe bij aangeschaft.
Erg veel informatie heb ik hier en bij Noskos opgepikt, waarvoor dank.
De Green Egg blijft nog wel even op de verlanglijst maar de prioriteit ligt helemaal niet hoog meer, ik ben nog wel even zoet met de Weber wereld.
Ondertussen ben ik ook geinteresseerd geraakt in "rocket stoves"en de "Fridael" branders. Mijn doel is een mooie tuinkeuken te realiseren met integratie van al dit moois.
Voorlopig geniet ik volop van jullie inforrmatie en al dan niet eetbare projecten.

 
Welkom hier  :)

Ik heb ook nog steeds plannen om mijn Smokey Joe te stretchen naar een smoker. . . . . Gaat komend jaar wel gebeuren denk ik zo  B-)
 
hoi Roel,
welkom bij dit edele genootschap
 
Hoi Roel, heel veel plezier en inspiratie hier!
 
Hoi Roel, welkom bij het BBQ Genootschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan