BasBQ
Beef en Steak

aanbeveling pizzasteen voor Weber OTP 57cm?

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Er wordt zeer veel geschreven over pizzastenen voor BBQ's en heb op dit forum ook veel gelezen, echter nog geen conclusie kunnen trekken.
Diverse prijsniveaus, diverse kwaliteitsniveaus, waar bij zoals bij veel dingen niet altijd regel op gaat dat het duurste ook het beste is....
Vandaar mijn vraag wat in de ogen van de pizzabakkers onder ons kwalitatief de beste keuze om te gebruiken op een Weber OTP 57cm en die t.z.t. ook goed kan worden ingezet in combinatie met de Dutch Pizza Ring waar nu nog op kan worden ingeschreven?
Dank bij voorbaat voor het delen van de ervaringen!
groet
Geert
 
Ik heb net een aanbieding bij het draadje marktplaats geplaatst.
Ik gebruik zelf ook de goedkopere stenen,en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Zowel voor de OTP57 en voor de DPR.
 
Ik gebruik een steen van Cadac, kost 15?, veel plezier van gehad.
 
Ik had ook zo'n cadac steen alleen die overleefde het geweld van het eitje niet. Met de DPR zit je op een hoge temperatuur. Maar Mike gebruikt zijn cadac met een DPR, dus misschien had ik net een slechte.
 
ik heb een DPR en een weber pizza steen, doet het prima is alleen duur, heb nog een reserve steen van de lidl liggen.
Ik denk niet dat je speciaal voor een dure steen hooft te gaan
 
Ik heb ook een weber steen gehad,maar die lag al gouw in tweeen.
 
@ Leo,
Weber steen van 36,5 cm en dan in gebruik zonder die metalen plaat?
Wat wordt er dan eventueel w?l opgelegd? Of pizzabodem zo op de steen?
 
Was dat het oude of nieuwe model Mike?
 
redfoxhunter53 zei:
@ Leo,
Weber steen van 36,5 cm en dan in gebruik zonder die metalen plaat?
Wat wordt er dan eventueel w?l opgelegd? Of pizzabodem zo op de steen?

Zonder plaat.
Pizza komt op de steen.
 
Ja, de nieuwe hebben die plaat erbij en zijn beduidend beter van kwaliteit.
 
Maar die plaat is er toch voor om de pizza op de steen te leggen en niet om de pizza samen met de plaat op de steen te laten bakken?!?
 
Nee pizza moet op de steen om snel het vocht eruit te halen.
 
die plaat gebruik je alleen maar om je pizza vanuit bijv de keuken naar de bbq te brengen
 
Terug
Bovenaan Onderaan