BasBQ
Beef en Steak

6de Bergisch Grillmeisterschaft

 
 
 

Kurre

Stoker
Berichten
454
Afgelopen weekend was de 6de editie van het Bergisch Grillmeisterschaft in Odenthal, net achter Keulen.

15 teams streden er om een titel in de categorie Burger, Varkensfilet en Dessert op de parking van de lokale supermarkt.
Ik had eerst gedacht om ons team De Filous daar in te schrijven, maar het was al lang volzet blijkbaar.
En toen heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en maar gevraagd of ze geen juryleden meer nodig hadden  ;D

Zo kom je dan plotseling in de jury te zitten met oa twee KCBS judges uit Nederland (Mayco en Marianne) en ??ntje uit Duitsland (Patrizia van Don Marco's).
De organisatie was top ! Voor de juryleden was er de ganse namiddag drank voorzien (alcoholvrij) en elk jurylid kreeg per categorie de creaties van twee teams te jureren.
Dus twee keer burger, varkensfilet en dessert proeven en als het dan ook nog eens kwalitatief goed is, word je blij natuurlijk  8)

Het niveau was hoog, de creaties van de teams waren bijwijlen adembenemend mooi en creatief. Voor de jury werd alles in turn-in-boxes gepresenteerd, aan de stand werden de mooie borden gedresseerd.

De Gourmonds pakten de hoofdprijs, gevolgd door de BBQ Patissiers (een team van 2, man en vrouw) en het brons was voor de BBQ Wiesel Niederrhein.

Hieronder een selectie foto's, want die zeggen natuurlijk meer dan woorden.



























 
Wat foto's van de gerechten aan de standen.























 
En als uitsmijter nog wat sfeerfoto's



















 
Bedankt voor je verslagje! Waren er helemaal geen NL of BE teams?
 
Leuk verslag! En lijkt goed geregeld zo te lezen!
 
@Dennis : nope, enkel Duitse teams.
Vanaf volgende editie wordt het wel opengesteld voor buitenlandse teams.
 
dat ziet er goed en gezellig uit.
bedankt voor het delen
 
Wat een geweldige deserts staan daar tussen.
 
Mooie gerechten is geen straf om te jureren.
 
Leuk om te lezen met veel mooie foto's. Veel zien er goed uit !
 
Leuke reportage! Soms is jureren leuker dan mee doen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan