Beef en Steak

5kg Spareribs verjaardagsvoedsel

Veluwse Bob

Gemarineerd
Vandaag mijn 33ste verjaardag gevierd.
Vanmorgen om 07:00 de q aangestoken.
Indirect voorbereid op 105~110 graden.

Dagje van tevoren 5 mooie dikbevleesde racks van beef&steak ontvliest en in de rub gezet en dagje in de koelkast laten staan. (1kg per rackje)

Heb keertje een sparerib rackje ergens bij gekregen dit was de ontgroening conclussie, ben er niet zo kapot van 🤣.

ze zijn dikbevleesd en zit te weinig lucht tussen de ribbels.
Heb na uurtje de boel wat opgeschoven en eentje erboven op gelegd.

Note to self; Volgende keer leg ik ze mooi allemaal weer plat zoals ik normaal doe.

3-2 thuis gedaan ( 3 uur roken, uur inpakken ) heb ze op locatie nog gelakt heb daar geen fotos meer van, zwemmen in het zwembad daar, bezig met de kids, bier drinken, ribjes aflakken nee de telefoon was ver te zoeken.

20240728_190908.jpg

20240728_195106.jpg

20240729_072349.jpg

Ribs in de smoke 😎😎😎
20240729_072552.jpg

20240729_101455.jpg

20240729_112414.jpg

Had dit direct zo moeten doen had alles toch al zo opgesteld.

20240729_113130.jpg

20240729_133149.jpg

Effe uit laten dampen, terug ingepakt en mee naar locatie 😍
Zoals al,gezegd helaas geen verdere fotos.
Afgelakt met een bbq sausje zoet en eentje met srirachi erin verwerkt ( gewoon standaard bbq sausje )
Alles op, was weer geslaagd 🥰🥰🥰
Nog deze Lekkere salade erbij gemaakt.

Laatst bewerkt:
Lekker gemaakt, Leuk dat je thuis al het (zware) werk kunt doen en dan op lokatie de laatste handelingen kunt doen. :D

Lekker gemaakt, Leuk dat je thuis al het (zware) werk kunt doen en dan op lokatie de laatste handelingen kunt doen. :D
nog niet eerder zo gedaan maar leek mij een mooie manier om savonds rustig aan te kunne doen.
Het werd sowieso niet laat, kids moesten naar bed en ik was ook wel taai 🤣

Gaaf! Jammer dat een kamado nog al snel vol komt te liggen met die grote ribs als je ze plat legt. Merkte je ook verschil met het recht op zetten ten opzichte van het plat neerleggen?

Gaaf! Jammer dat een kamado nog al snel vol komt te liggen met die grote ribs als je ze plat legt. Merkte je ook verschil met het recht op zetten ten opzichte van het plat neerleggen?
de dikke ribben zaten op de dikke stukken tegen elkaar aan, dat wil je niet als je daar niks aan zou doen ga je wel degelijk verschil proeven daarom heb ik de opstelling nog veranderd gaanderweg.
De ribben bleven met eruit halen ook in het rek vast steken.
Of ik verschil heb gemerkt.. ja zoiets vind ik lastig te benchmarken ik maak ze niet maandelijks.
Naar mijn gevoel zijn ze plat liggend mooier gerookt.
Tevens werkt het ikearekje beter is mijn mening omdat die functioneel is aanhankelijk van de dikte van je ribbels.

Hieronder 2 andere runs ter vergelijking.
Is ook maar wat om te zeuren hoor want ze waren deze keer ook weer heerlijk.
Ik zeg alleen dat ik ze de volgende keer gewoon weer plat neerleg, komt toch niet snel voor dat ik en 5kg spareribs moet combineren met andere bbq gerechten.
20230319_121422.jpg

20230215_133709.jpg

Hier ook alweer veel te lang geleden dat ik lekker ribs heb gemaakt. Ziet er goed uit, flinke jongens!

Dat ziet er top uit en kleine zeurdingetjes rond presentatie moet toch kunnen wanneer het niet voor de verkoop is :) Het ziet er lig heel smakelijk uit.

de dikke ribben zaten op de dikke stukken tegen elkaar aan, dat wil je niet als je daar niks aan zou doen ga je wel degelijk verschil proeven daarom heb ik de opstelling nog veranderd gaanderweg.
De ribben bleven met eruit halen ook in het rek vast steken.
Of ik verschil heb gemerkt.. ja zoiets vind ik lastig te benchmarken ik maak ze niet maandelijks.
Naar mijn gevoel zijn ze plat liggend mooier gerookt.
Tevens werkt het ikearekje beter is mijn mening omdat die functioneel is aanhankelijk van de dikte van je ribbels.

Hieronder 2 andere runs ter vergelijking.
Is ook maar wat om te zeuren hoor want ze waren deze keer ook weer heerlijk.
Ik zeg alleen dat ik ze de volgende keer gewoon weer plat neerleg, komt toch niet snel voor dat ik en 5kg spareribs moet combineren met andere bbq gerechten.
Bekijk bijlage 68053

Bekijk bijlage 68052
Super uitleg! Dank!

Ikea rekje is idd veel flexibeler.
Spareribs is eigenlijk 1 van de weinige gerechten waarbij ik echt ruimte nodig heb terwijl je maar 1 gerecht op de q heb.
Eten dit bijna altijd met een grote groep.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Als de groep mij te groot word vier ik het niet thuis 🤣.

Ik ook. Maar wáár ligt die grens......
Zolang het nog past......

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Mijn grens ligt thuis op 20 volwassenen ( zomer ) maar die 20 volwassenen nemen vervolgens 20 kinderen mee dus daar ligt mijn probleem 🤣.
Is puur praktisch ruimtegebrek.
In de winter vind ik 15 de max, kleine woonkamer ( zonder leefkeuken )

Als ik ergens ben waar iedereen zich normaal kan bewegen heb ik geen limiet en betreft het eten op=op 🤣.

dag van tevoren 10kg procureur op de bbq voor pp, 2 kilo kipfiles erbij leggen die meeroken voor in een grote salade.
Kipfilet roken en pulled pork roken kan je mooi op dezelfde temperatuur doen linkje( 107*c )

Nadat de pulled pork klaar is nog meer kip erop om die vervolgens in de DO te stoppen om er pulled chicken van te maken.
( mooi dagje bbqe van 07:00 - 23:00 )

En mocht je veel mense hebbe geen echte liefde kennen ( vega's ) is pulled jackfruit een prachtig alternatief die je klaarmaakt op de dag zelf is snel klaar.

en dan 5 / 6kg ribs de dag zelf met een grote bak coleslaw, denk wel dat je flink wat mondjes kan voeden dan 🤣.

Terug
Bovenaan Onderaan