Beef en Steak

5 kg Boston butt omtoveren tot pulled pork [gereed]

 
 

Carbo negra

Stoker
Berichten
402
Deze week bij de makro geweest waarbij ik een prachtig stuk Heyde hoeve Boston butt van 5 kg zag liggen. Deze is gisteren in de kruiden gegaan en vanmorgen om 8 uur op de bbq. Het stuk ligt te garen op 110c en is vergezeld door 3 stukken appelhout om lekker mooi te roken. Als er weer wat te melden is laat ik het weten!

20240828_205950.jpg


20240829_073458.jpg
 
Insnijden snap ik niet zo, droogt hij alleen maar sneller uit.
We zullen het zien, misschien wordt hij wel fantastisch
 
Insnijden snap ik niet zo, droogt hij alleen maar sneller uit.
We zullen het zien, misschien wordt hij wel fantastisch
Het insnijden heb ik gedaan tegen het bol trekken. Daarnaast zit er best een laagje vet op wat er wel voor moet zorgen dat de bovenkant niet uitdroogt. Het smelt er mooi overheen zo.
 
Kleine update, het vlees zit nog heerlijk te roken. Kerntemperatuur is 47 graden ondertussen.
20240829_105419.jpg
 
Dit is wat mij betreft ultieme ZEN. Het kijken naar rustig garende varkensschouder......
Daar zouden ze een live stream van moeten uitzenden :unsure::)!

Een soort "Railaway" of "Vis TV".

Lekker zo. Geef op tijd door als je klaar ben. We moeten best een stukje rijden :)
 
Laatst bewerkt:
Hangt er van af......
Je kan hem na 5 uur ook gewoon inpakken dan gaat het sneller.
Wat bark en rooksmaak betreft zal er niet veel meer veranderen.
 
Hij mag alleen van mij nog wel iets donkerder worden. Ik ga hem niet insmeren met bbq saus. Die stap sla ik over. Laat hem maar tot 75 graden opkomen. Dan kijk ik verder 😁👍
 
20240829_153823.jpg

75 graden kern en de kleur ben ik tevreden mee. Hij is nu ingepakt en mag zijn laatste fase in!
 
Na een flinke uitloop maar wat anders gegeten. De kinderen moeten zo naar bed dus het wordt morgen pulled pork. Bij 96 graden was die nog een klein beetje taai. Door laten gaan naar 98 graden en toen was die mooi zacht geworden.

Hij staat nu even uit te dampen en dan laat ik hem nog 1 uur rusten voordat hij uit elkaar gaat. Dan laat ik hem maar afkoelen en warm ik hem morgen opnieuw op en vries de rest in.

20240829_193109.jpg
 
Na een flinke uitloop maar wat anders gegeten. De kinderen moeten zo naar bed dus het wordt morgen pulled pork. Bij 96 graden was die nog een klein beetje taai. Door laten gaan naar 98 graden en toen was die mooi zacht geworden.

Hij staat nu even uit te dampen en dan laat ik hem nog 1 uur rusten voordat hij uit elkaar gaat. Dan laat ik hem maar afkoelen en warm ik hem morgen opnieuw op en vries de rest in.

Bekijk bijlage 69207
Ik zou na het uit elkaar halen alvast een groot deel invriezen. Om nou alles meerdere keren op te warmen is ook zowat.

En ziet er mooi uit! Knap gedaan
 
Bedankt voor de leuke reacties! Ik heb hem helemaal gepulled en morgen ga ik hem deels invriezen. Er zat een mooie rode rookring in en de smaak was goed. Het lijkt best wel op de procureur maar dan een klein beetje anders. Ik had wel wat meer het gevoel met een dier bezig te zijn door het bot en hoe het vlees opgebouwd was.

20240829_220625.jpg

20240829_222941.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan