BasBQ
Beef en Steak

3-2-1 ribs

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Iedere keer als ik mijn ribbetjes wil doen lukte het me maar niet om de temp goed laag te houden. Eindelijk lukte het me afgelopen weekend om ribbetjes eens echt in de 3-2-1 methode te doen en eigenlijk had er nog wel een uurtje bij gekund. Maar de temp. gaf iedere keer rond de 110C aan dus het moest goed zijn. Het waren trouwens wel belly ribs van de Makro die zijn al wat dikker van zichzelf. Ze waren gerubt met mijn nieuwe kruiden die ik bij Hugo True2bbq had besteld en ze waren heerlijk. Lekker pittige rubjes. Alleen de Sweet baby Ray's is er niet opgegaan omdat ik nog een fles Jack Daniels Honey Smokehouse had staan. Ook erg lekker trouwens. Zonder foto's is het uiteraard niet gebeurd dus bij deze.
DSC04940.jpg

de nieuwe kruiden en saus
DSC04943.jpg

in de rub na 12 uur
DSC04948.jpg

Het eindresultaat. Oh ja ik had ook voor de eerste keer BBQ-beans gemaakt volgens Noskos recept en die waren verrukkelijk. Alleen kon ik nergens Baked beans krijgen dus ik heb maar witte bonen in tomatensaus van Heinz gebruikt.
 
Lekkere ribben heb je.En bonen doen het ook altijd wel goed.
 
ziet er lekker uit, moet die bonen ook maar een keer gaan proberen, hoor er alleen maar goede vehalen over
 
Lekker!! Ribs zien er mooi uit! Boontjes ook. Ik had van de week een nieuwe variant losgelaten op Dominique en dat was ook wel een succes. Zal zo even het recept opschrijven...
 
Weet iemand trouwens waar je baked beans kan kopen?
 
Yep, bij het Amerikaanse winkeltje bij Antwerpen, die hebben verschillende merken waaronder Bush's.
 
Heerlijk, ribs met bonenschotel  :)
 
Lekker hoor. Is voor mij alweer een eeuwigheid geleden dat ik ribs het gegeten...
 
noskos zei:
Lekker!! Ribs zien er mooi uit! Boontjes ook. Ik had van de week een nieuwe variant losgelaten op Dominique en dat was ook wel een succes. Zal zo even het recept opschrijven...

Moet behoorlijk indruk gemaakt hebben want Dominique is de laatste dagen erg rustig.  ???

Complimenten voor je ribs Eddeped, die had ik best willen proeven.
 
Nosmo zei:
noskos zei:
Lekker!! Ribs zien er mooi uit! Boontjes ook. Ik had van de week een nieuwe variant losgelaten op Dominique en dat was ook wel een succes. Zal zo even het recept opschrijven...

Moet behoorlijk indruk gemaakt hebben want Dominique is de laatste dagen erg rustig.  ???

Ik was gewoon weer ff weg....En aangezien ik geen applefoon heb, ga ik niet onderweg zitten forummen gekkie!
 
Mooie ribs, ik heb alleen ergens (volgens mij van Toku) gehoord dat je ribs niet zo lang in de rub hoeft te zetten. Er zit altijd zout in rubs en met zo'n 'dun' stuk vlees als ribs ontrek je al vlug veel vocht aan het vlees.
 
Wat het zout doet is hetzelfde als je bacon e.d. maakt, het begint je vlees te conserveren, het gaat daardoor anders, een beetje hammig, smaken.
Een uur of 3 a 4 van te voren kruiden kan ook prima.
 
bij gebrek aan bonen heb ik laatst jonge capucijners ( feldertjes ) gebruikt met wat extra tomatenpuree. voor de rest het recept van Noskos.
smaakte prima uit de WSM. als appelcompote gebruikte ik puree van Nutricia ( lag op voorraad voor de kleinkid's )
 
Terug
Bovenaan Onderaan