Beef en Steak

3.2.1 of Easterwood spareribs

TraegerTinus

Gemarineerd
Goedemiddag, spareribs getrimd, rub en nu op 135 graden.
Vanavond staan er hamburgers op het menu maar ik wilde de spareribs niet tot dinsdag in de koelkast laten liggen, daarom wil ik ze nu voorbereiden voor dinsdag.

Ik weet dat smaak persoonlijk is , maar toch graag wat advies. Ik wil ze nu 2,5 uur ongeveer op 135 graden doen en dan eraf en dinsdag de rest (1,5 en 1?)
Of kan ik ze beter dinsdag nog gewoon op 135 of hoger nog 1,5uur doen voor de Easterwood methode?

Om ze dinsdag ingepakt en wel op de BBQ te leggen met wat boter en bruinesuiker (of Maple syrup, whatever) vanaf kamertemperatuur of beter gewoon afbakken op 135 bijvoorbeeld en regelmatig inkwasten?

Ik neig naar inpakken en daarna aflakken.

Fijne dag allemaal.
f93076edcd1107d4fef8cc1c21ec1428.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

En hoe ziet zo'n broodje hamburger er dan uit Tinus?

Nou zo.

H.o.h. gehakt van de Hanos en saus die me lekker leek, smaakte allemaal supergoed moet ik zeggen.
Saus op basis van mosterd, mayo , ketchup en augurk. Erruugg lekker.
414d03d1a4c45d444c0f06d3bf27298c.jpg

• Leuk
Waarderingen: Scav
Dat ziet er goed uit. Doe je ook nog iets met het gehakt?
Mijn zoontje doet er vaak geraspte Parmezaanse kaas, knoflook, paneermeel en nog wat van zijn geheime ingrediënten bij. Ze komen op een 200 gram per stuk. Daar heb je een hele maaltijd aan.

Wat de spareribs betreft kan ik alleen bedenken, ik heb er geen ervaring mee op die manier
Je gaat nu de stoomfase in volgens de 3-2-1 methode. Het stomen gebeurt nu bij koud vlees. De sappen zullen wel op temperatuur komen maar het vlees niet direct. Als je daarna het vlees nog langer op een hoge temperatuur zet lijkt het mij droger te worden.
Ik zou op een lagere temperatuur ingepakt stomen, 120 graden voor 2,5 à 3 uur uur en wat korter, ca 45 minuten uitgepakt op dezelfde temperatuur laten liggen.

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
Smakelijk

Lekker man, zo een broodje.

Wat de ribben betreft, ik heb geen ervaring met easterwood methode.
Is het niet mogelijk om de ribben in zijn geheel nu te maken en dan opwarmen?
Hoef je niet je q opnieuw op te starten.
Hier warmen we ook wel eens een restje ribben op, in een gesloten schaal, bak met het deksel een beetje los zodat de damp kan ontsnappen.

@Sjerome ik heb vleeskruiden (geschikt voor varken en rund) chiliknoflook beetje sambal oelek en een eitje door het gehakt gedaan, allemaal op fingerspitzengeful en dat bevalt prima.
Op de grillplaat tomaat en rode uit gelegd (eerst even in de olijfolie) en broodjes van de markt, zo kan ik ze bij ons in de supermarkt niet vinden helaas, blijven zacht en knapperig na het afbakken.

@Ridevi71 ik had vanaf 15.00 ong 2,5 uur tijd voordat ik de burgers kon bakken, ik ga ze dinsdag verder doen en idd ingepakt en zal de prikmethode gebruiken om te voelen of ze al zacht genoeg zijn , daarna aflakken met bbqsaus (sticky Korean BBQ saus)
Ik ben in het bezit van een pellet grill/BBQ dus dat opnieuw aansteken vind ik niet zo erg en vaak komen er dan nog lastminute ideeën bij op te liggen, heb nog wat kip in de vriezer, spiesjes maken? Denk het wel

Laatst bewerkt:
@Sjerome ik heb vleeskruiden (geschikt voor varken en rund) chiliknoflook beetje sambal oelek en een eitje door het gehakt gedaan, allemaal op fingerspitzengeful en dat bevalt prima.
Op de grillplaat tomaat en rode uit gelegd (eerst even in de olijfolie) en broodjes van de markt, zo kan ik ze bij ons in de supermarkt niet vinden helaas, blijven zacht en knapperig na het afbakken.

Thanks klinkt goed, ik zal dat het grillmastertje thuis eens doorgeven. hij is "baas hamburgers" bij ons thuis.

Thanks klinkt goed, ik zal dat het grillmastertje thuis eens doorgeven. hij is "baas hamburgers" bij ons thuis.
Ha leuk, hoe oud is hij? Baas hamburger, mooi laten gaan
Die Parmezaanse kaas gaat er zeker bijkomen de volgende keer

Lekker broodje hamburger.
Wat is er met de spareribs gebeurd?

Lekker broodje hamburger.
Wat is er met de spareribs gebeurd?
Af laten koelen. Dinsdag gaan ze optijd uit de koelkast en dan een uur of 2 in de folie terug op 120 graden en prikken of ze gaar genoeg zijn , dan nog uurtje aflakken.

Uitgepakt na 2,5 uur op 120 graden (vergeten te prikken op malsheid... grrrrr)

Ingekwast met saus, beetje gebaseerd op teriyaki die ik gebruikt heb voor de kippespiesen , beetje extra dit en dat erdoor (korean BBQ saus en black jack)

Half deel van de spareribs weer ingesmeerd met Nutella voor de kids.

Ruikt in ieder geval super

Nog klein uurtje geduld gok ik.

Eet smakelijk u allen.
7ea7dd8ec71cdcaee5bd735f14907da6.jpg
d6c1a8bd67c921b1a6e90ef852fdb131.jpg
76ca7ed63f6f6b4e022771111d45508c.jpg

Smaak was erg goed, geen fall of the Bone, vind ik niet erg. Laatste uur temp op 145 graden gezet voor de eindsprint, was bang dat het niet.goed.zou komen.
Kinderen blij met de Nutella rib, voor wie interesse heeft , probeer het eens, kinderen zullen je dankbaar zijn. Wij konden lekker richting pittig eten en kinderen lekker naar het zoete.

Al met al tevreden, spiesen waar ook fantastisch
Beetje droog aan de buitenkant , iemand nog een tip om de kip aan de spies sappige te houden? Gewoon af en toe lakken?
4d426acc1bd506eeaa303a596a1672d8.jpg
6246202358dfe1de514aa6548559de80.jpg
317f3cc9c08beb6db8ae39e4fa37c90c.jpg
935565e3514553b69c7b1fcf53ffffeb.jpg

Nutella? 2e keer dat ik dat lees. Is dat echt te nassen?
Of je het zelf lekker vind weet ik niet, zelf wel geproefd maar ik heb liever pittig/ketjap achtig.
Vies is het echt niet, men smeert er ook honing en of bruine suiker op, dus die zoetigheid van de pasta is best OK.

Wij eten het liefst alles met het gezin, lust ik niet kan ik slecht tegen, of ik ze nu een boterham met pasta geef of sparerib met pasta, dan geef ik ze liever de sparerib, leren ze toch de bite en gevoel met structuur van vlees etc.
En dat bevalt goed. Gewone zoetere spareribs eten ze ook wel hoor, maar een likje pasta geeft iets magisch en is extra speciaal natuurlijk.👍

Volgende keer het laatste half uur, uur, 3ribjes eraf snijden en proberen maar zou ik zeggen. 😁🥳

Of je het zelf lekker vind weet ik niet, zelf wel geproefd maar ik heb liever pittig/ketjap achtig.
Vies is het echt niet, men smeert er ook honing en of bruine suiker op, dus die zoetigheid van de pasta is best OK.

Wij eten het liefst alles met het gezin, lust ik niet kan ik slecht tegen, of ik ze nu een boterham met pasta geef of sparerib met pasta, dan geef ik ze liever de sparerib, leren ze toch de bite en gevoel met structuur van vlees etc.
En dat bevalt goed. Gewone zoetere spareribs eten ze ook wel hoor, maar een likje pasta geeft iets magisch en is extra speciaal natuurlijk.

Volgende keer het laatste half uur, uur, 3ribjes eraf snijden en proberen maar zou ik zeggen.

Top man, ga ik zeker proberen. Hier die jongste eens mee verrassen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zien er toch goed uit. Hot en fast ribs volgens Easterwood liggen er bij mij vaak maar 1,5u op. En dan op 170gr. Dus als je al 3u voorgegaard hebt op 130gr zal dat niet helemaal meer lukken vrees ik.
Maar deze zijn zo te zien helemaal goed gekomen. Had ze gerust willen proeven

Terug
Bovenaan Onderaan