Beef en Steak

3-2-1 methode

Eddeped

Pitmaster
Gisteren weer ribs gemaakt met de 3-2-1 methode. Sorry geen foto's. Maar ik moet zeggen dat ik dat tot nu toe wel de beste methode vind om lekkere sappige ribbetjes te krijgen. Ben altijd bang dat na 6 uur de ribben uitdrogen maar als je de temp mooi rond de 100C kan houden blijven ze heerlijk mals en worden het echte bonesuckingribs. Dit wilde ik even met jullie delen.

het duurt even, maar dan heb je ook werkelijk wat

Voor baby back ribs is het vaak 3-1-1 (bij mezelf is het dan 3-1.5-0,45 dit bevalt mij het beste maar dit is persoonlijk)

Ik hou bij baby backs 3-0,75-1,25 aan. Ik vind ze anders te zacht worden.

Ik moet dat toch maar weer eens proberen. (dat tweede deel heeft eigenlijk best wat weg van koken ;) )

Frits zei:
Ik moet dat toch maar weer eens proberen. (dat tweede deel heeft eigenlijk best wat weg van koken ;) )
ja daar heb je wel een puntje Frits, ik heb de bbqpitboys nog niet zien doen op deze manier.

Even een oud topic kicken ivm een vraagje over de 3-2-1...

Nu ik weer terug ben van vakantie en het nog zulk heerlijk weer is gaat de bbq hier vanavond ook weer lekker aan. Naast een aardappelpannetje wil ik ook spareribs erop doen.
Als het qua tijd een beetje lukt wil ik ook voor de 3-2-1 methode gaan (of 2,5-1,5-0,5 ;)), maar leg je ze weer terug op de cue als ze in aluminiumfolie zitten, of laat je ze dan buiten de cue nagaren om ze er aan het eind weer op te leggen?

Ik ben ook bezig met de 3-2-1 ribs. Om 1500 uur gaan ze in de folie. Mocht je vragen hebben of willen kijken, je bent welkom rutger :)

Ik zou de tijd in de folie niet langer doen dan een uur trouwens.

Gerard777 zei:
Ik ben ook bezig met de 3-2-1 ribs. Om 1500 uur gaan ze in de folie. Mocht je vragen hebben of willen kijken, je bent welkom rutger :)
Had ik dat maar eerder gelezen... Reed net nog zowat langs je huis ;) Maar volgens mij moet het allemaal wel goed komen met de tips hier :D

De ribs zijn er om 14.30 op gegaan hier. Waren wel flinke ribben, dus ben voor de 3-2-1 methode gegaan ipv de snelle. Om een uur of 5 wil ik ze dan inpakken. Moet ik ze tussendoor nog sprayen eigenlijk?

Sprayen kan,is niet nodig.
Is voor iedereen anders.

Als je inpakt hoef je niet te sprayen.

Mijn inzending voor de fotowedstrijd van juli;

Makro blauwe doos, gerubt met Nosmo's secret rib rub, 3-2-1 methode op 110C, niet sprayen tussendoor, beetje appelcider in de folie, laatste half uur 2 keer moppen met verdunde SBR raspberry chipotle.

Nog net niet "fall off the bone".

Terug
Bovenaan Onderaan