BasBQ
Beef en Steak

2e x ribbels met hele goede aanpassingen

 
 

boerharm

Kooltjesharker
Berichten
139
Hierbij mijn 2e poging om lekker dikke spareribs lekker mals te krijgen ten opzichte van de eerste keer.
IMG-20140726-WA0002 by boerharm76, on Flickr.
Hierdoor ging de zilverhuid er ook een stuk makkelijker vanaf volgens mij.
20140726_121958 by boerharm76, on Flickr
Even de rub er lekker ingemasseerd
20140726_131457 by boerharm76, on Flickr
en dan op de BBQ volgens 3-1,5-1  en om het uur even goed besproeien, de smokenator ben ik ook erg blij mee.
IMAG0198 by boerharm76, on Flickr
En hier is dan het uiteindelijke resultaat en zoals ik al zei vele malen malser als de eersre poging.
20140726_185522 by boerharm76, on Flickr

IMAG0202 by boerharm76, on Flickr
 
lekker dikke ribs zijn dat zeg, en goed dat ze nu malser zijn als de vorige keer.
 
had ze best wel even willen keuren  ;)
 
Dat zijn dikke ribbels!!
 
Heerlijk hoor die malse ribbels. Maar wat is dat voor constructie met die gaten er in? zelf gemaakt of te koop....
 
150degrees zei:
Heerlijk hoor die malse ribbels. Maar wat is dat voor constructie met die gaten er in? zelf gemaakt of te koop....
[/queote]

Dat is mijn smokenator, hij is zelf te maken maar ik heb hem via marktplaats gekocht. Met de smokenator heb je een goedhitteschild aan de zijkant, er zit een bakje in waar je water in toe kunt voegen en via de gaten kun je evt langere sessies kolen bijvullen maar ook evt rookhout. Volgens de beschrijving zou je tot 6 uur kunnen doen met 60 briketten maar zover ben ik tot nu toe nog niet gekomen dus daar kan ik nog niet over oordelen.
 
Ziet er goed uit! Mooie dikke ribbels, goed sappig... Bedankt, nu heb ik honger :(
 
Zien er zeker lekker uit!!

Maar wat waren nou de goede aanpassingen en waarom ging het vlies er nu beter af?
Of mis ik iets?

Maar nogmaals........wat zien ze er lekker uit.
 
Bij mijn eerste sessie had ik de ribs niet van te voren in een appelsap met appelazijn mengsel gelegd, ik had ze niet om het uur ingespoten met appelsap en ik heb ze bij mekaar ingepakt zonder van tevoren flink in te spuiten. Bij mijn 2de sessie heb ik dit wel gedaan en ik heb ze appart van mekaar ingepakt en flink ingespoten met appelsap, het was een wereld van verschil
 
Heb je de smokenator uit de VS laten komen of lokaal gekocht?

Zien er goed uit , die ribbetjes!
 
Looney zei:
Heb je de smokenator uit de VS laten komen of lokaal gekocht?

Zien er goed uit , die ribbetjes!

Lokaal via marktplaats nieuw in doos; komen af en toe voorbij (meer af).

BoerHarm is op vakantie dus kan anders even duren voordat je een reactie krijgt. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan