Beef en Steak

2e bbq sessie: Pulled Pork

Rens008

Sprokkelaar
Na kennis en ervaring opgedaan met de 1e sessie, vandaag tijd voor Pulled Pork.
Er komt een verjaardagsfeest aan en deze pulled pork kan ik mooi alvast voorbereiden zodat deze op de dag enkel opgewarmd hoef te worden.

Ten opzichte van de 1e sessie (zie 1e Barbecue sessie op nieuwe Kamado), deze keer wel in het bezit van een kern thermometer. Vol goede moed begonnen aan de 2e sessie 8 uur bbq) van varkens procureur met eigen gemaakte barbecue saus. De procureur (3,5 kilo) heb ik de avond van te voren al ingerubt. De zelf gemaakte bbq saus heb ik volgens recept van Black Smoke gemaakt (bruine rum ipv de Koninck bier gebruikt 😉)

Gebruikte recept pulled pork

Overall conclusie:
De kamado bleef in de 1e ronde (recept: 5 uur á 120graden rooster) perfect en steady op 118,5 graad. Damn wat gaat dat stabiel en beheerst!
Na deze 5 uur was de kern temperatuur (start ronde 2) 73 graden. Volgens het recept zal de procureur in ca.2 uur door garen in folie richting de 90graden kerntemperatuur. Mijn resultaat: na 2 uur was de kerntemperatuur 89,5 graden 😲.

Doordat ik een stuk van 3,5 kilo had (recept op 2,5 kilo geschreven) heb ik hem door laten garen tot een kern van 94, dit gaf net wat meer malsheid aan het stuk vlees.

Het verjaardagsfeest is volgende week maar uiteraard na het uit elkaar trekken stukjes geproefd. Heerlijk mals en sappig resultaat!
#blij mee 😁

Verbeterpunt:
De aluminium folie had ik niet goed gesloten waardoor wat vocht in de lekbak is gekomen. Er bleef nog wat vocht achter en de bbq saus heeft veel goed gemaakt 😁

3,5 kilo procureur voorbereid

1000062541.jpg

Ingerubt en ingepakt
1000062543.jpg

Opstelling kamado
1000062554.jpg

Helaas ook regen deze dag
1000062560.jpg

Ingrediënten sausje
1000062583.jpg

Sausje resultaat:
1000062584.jpg

Kerntemperatuur na 5 uur op 118,5 graad
1000062571.jpg

Kerntemperatuur na 2 uur door garen in folie
1000062581.jpg

Resultaat na ca. 8 uur
1000062593.jpg

Dat wordt smullen 😁
1000062619.jpg

Resulaat:
Pulled pork op een bolletje, belegd met een koolsalade en opgewarmde - zelf gemaakte - barbecue saus 😁

20240728_174226.JPG

Laatst bewerkt:
Waar is de foto van het vlees op de BBQ???
De belangrijkste foto mist voor de badge

Mooie reportage Rens. Zonde dat de belangrijkste foto, van het vlees op de barbecue, mist.
Het klinkt misschien wat kinderachtig maar we zijn wel een barbecue forum, dus dat soort foto’s willen we toch echt zien, zeker als het over een badge gaat.

Mooie reportage Rens. Zonde dat de belangrijkste foto, van het vlees op de barbecue, mist.
Het klinkt misschien wat kinderachtig maar we zijn wel een barbecue forum, dus dat soort foto’s willen we toch echt zien, zeker als het over een badge gaat.
Ik snap de beweegredenen, geen probleem. Pulled pork komt vast nog wel eens op het menu 😉

Terug
Bovenaan Onderaan