Beef en Steak

.

Wat jammer dat het niet gelukt is zoals je in gedachte had! In the end is het goed gekomen las ik, dus de ribben zullen zeker gesmaakt hebben! Ik gebruik de ring wel altijd bij mijn low&slow sessies, maar dan samen met de diffuser plate. De rookring in het midden, brikketen erin. In het midden een beetje ruimte overhouden. Een starter met 6 tot 8 brikketen, zodra deze branden leg ik ze in het kuiltje tussen de brikketen. Diffuser plate erboven en je kunt perfect low&slow bbq-en met een constante temperatuur. Zodra de temperatuur eenmaal goed is, gewoon de schuifjes iets meer dicht en de temperatuur blijft constant. Zo heb ik al vaak 8 tot 9 uur de bbq aan gehad op 120 graden zonder de brikketen te hoeven aanvullen. Perfect!

Het kan bijna niet anders dan dat je niet genoeg lucht/zuurstof bij je kolen krijgt. De eerste keer had ik ook wat problemen met mijn slow and sear.
Misschien is het een oplossing om de bodem af te dekken hiermee dwing je de lucht om jouw route te volgen.

De manier hoe jij beschrijft is de manier hoe Weber het had bedacht. Echter vind ik het knap lastig om extra rookhout toe te voegen of te verwijderen op die manier. Ook is het niet te zien hoeveel brandstof je nog hebt liggen. Vandaar ik de snake bijna altijd toepast, Gemakkelijker briketten aan te vullen en rookhout gemakkelijker bereikbaar. Plus ik er een waterbak bij kan zetten, iets wat met die plate niet gaat lukken.
Alhoewel je hebt laten zien dat er gemakkelijk vier procureurs passen met de diffusor plate. Dus wie weet als er ooit drie of vier bij mij erop moeten dat ik het weer een keer ga proberen.
Daar heb je gelijk in. Dat is inderdaad lastiger. Al gaat het qua dosering altijd goed. Misschien ga ik ook eens de snake proberen.
Maar het is inderdaad een uitkomst wanneer je het rooster bij hebt liggen zoals met de procureurs. Laatst ook weer veel moinkballs en burnt ends gemaakt, ook dan is het fijn dat je niet aan de zijkanten van het rooster last hebt van directe hitte.

Eindresultaat is natuurlijk het belangrijkste: al die heerlijkheden van de BBQ!

@Kazango. Ik heb net mijn ring eens van de spijker gepakt, (Hangtijd 14 mnd), en gepast. Ik d3nk ook dat hijmte smal is voor het vojwen van een uitwendige snake.
Ik heb deze constructie van Weber ook nog nooit gebruikt. Staat al lang op de planning, maar ik heb mijn bedenkingen omtrent de plaat.
Daarbij is navullen, check etc. bewerkelijker.

Terug
Bovenaan Onderaan