Beef en Steak

2 soorten vlees char siu

Eddeped

Pitmaster
Omdat ik niet kon kiezen welk vlees ik hier voor zou gebruiken heb ik een pond buikspek en een pond procureur besteld bij de slager. De bedoeling was om deze keer een cha siu te maken zoals de chinezen het ook doen. Niet helemaal natuurlijk maar wel een beetje in de richting ervan. Heb het wel vaker gemaakt maar dan uit potjes en zakjes en dat was toch nooit zoals ik het bij de chinees eet. Dus veel op internet gezocht, op het forum (recept Dominique). Er moest in ieder geval hoisinsaus, ketjap, maltose, knoflook, sesamolie, 5kruidenpoeder, ketjap, gele bonenpasta (had per ongeluk gewone bonenpasta gepakt, maar dat kan ook wel) en rozenwijn in. Helaas was die niet op voorraad en heb ik shaosingwijn gebruikt. Lekker alles op vrijdagavond in de marinade gezet en vandaag moest het gebeuren. Moest alleen uitvogelen op welke temperatuur en hoe lang en dergelijke. Op dit filmpje staat het goed uitgelegd en de bereiding die hier wordt gebruikt heb ik grotendeels gebruikt. http://youtu.be/BRiJsTjJWbo
Het resultaat was boven verwachting en hoewel ik bang was dat ik hem iets te lang in de marinade had gezet was daar niets van te merken.  Al met al een prima geslaagd project, op 1 ding na. Ik weet nog steeds niet wat nou het lekkerst was. De procureur of het buikspek :-\
IMAG0243.jpg

IMAG0246.jpg

Resultaat buikspek
IMAG0247.jpg

Resultaat procureur

Ziet er lekker uit !

Heerlijk joh! Maar je bent wel de rode kleurstof vergeten ;)

noskos zei:
Heerlijk joh! Maar je bent wel de rode kleurstof vergeten ;)
Nee, ik ben het niet vergeten maar als je goed kijkt zie je een rode rand rond het vlees. Dat is geen smokering want ik heb geen rookhout gebruikt. Ik heb 3 druppels gebruikt, ongeveer een halve tl. Maar je ziet er inderdaad weinig van terug.

Lekkel hool :)

Hoe mooi kan vlees zijn!! :P

Het ziet er heerlijk uit, ik had je graag willen helpen om een keuze te maken tussen de soorten ;)

Het is goed gelukt en ziet er lekker uit.

Mooi hoor. Buikspek op de BBQ is altijd een feestje. Zeker met deze marinade.

Terug
Bovenaan Onderaan