Beef en Steak

2 boeken van Bobby Flay

RedFox

Gerijpt
Onlangs was ik in New York en heb daar gegeten in Bobby Flay's restaurant "Mesa Grill" aan 102 5th Avenue

http://www.mesagrill.com/new-york-city-restaurant/

Na een bijzondere maaltijd daar ter plaatse ook 2 boeken van Bobby in ontvangst mogen nemen!
Bobby Flay's GRILL IT! en Bobby Flay's Mesa Grill Cookbook, zie de foto.
Erg mooi en met fraaie recepten, zeker de GRILL IT! is een aanrader.

Op dat moment wist ik nog niet dat ik een maand later lid zou zijn van dit genootschap en er ook een zalm op plank recept van Bobby hier de ronde doet  :)

BobbyFlay_zps13b8a019.jpg

Hoe was het eten daar? Ik was twee jaar terug in Vegas en heb toen op het laatste moment besloten om niet bij hem te gaan eten nadat ik de slechte recensies had gelezen over zijn restaurant daar. Had al slechte ervaringen met een barbecue restaurant daar waarvan de eigenaar 360 dagen van het jaar ergens anders zit, dus heb maar iets veiligers gekozen toen ;)

Ow en ik heb je draadje even verplaatst, de boekenplank is echt voor boekrecensies en er is ook een template te vinden om het standaard te houden.

Eerlijk gezegd was ik wel tevreden, het voldeed aan mijn verwachting, maar de lat had ik niet al te hoog gelegd omdat ik (net als jij) weet dat veelal op lauweren wordt gerust uit (recent) verleden en de chef idd op andere locaties zit, ook nu veel i.v.m. TV shows etc.
Voor wat betreft het eten aldaar: De starter weet ik niet meer, maar de entree was een crusted filet mignon van een goede kwaliteit.
Een collega at New York strip steak en hem heb ik ook niet horen klagen.
Een plek in New York waar ik graag een steak ga eten is Sparks Steak House (Manhattan), totaal andere ambiance, maar ook een perfecte wijnkaart (beter dan bij Bobby Flay)
P.S. heb de houten handles voor mijn OTP57 en de WGA besteld bij Marty in USA :)

Als je weer eens in NYC bent, The Old Homestead heeft fantastiche steaks! Zitten in het Meat Packing District op Manhattan. Peter Luger in Brooklyn staat al jaren op nummer 1 in alle lijstjes, maar ben ik nog nooit geweest.

Volgens mij ben ik daar bij Old Homestead ook ooit een keer geweest, is dat die tent met de koe aan de buitenmuur? Was ook prima.

That's the one, later zag ik dat ze in een aflevering van de Soprano's daar ook zaten :D

ik ben erg in mijn nopjes met dit forum Dennis!
and you were the major party taking care of my ignition here....  :)
zit in dubio om mijn Weber Genesis Silver B (gas BBQ) alsnog niet te verkopen, staat nu op marktplaats...wat vind jij?

Hmm, ik heb geen gasbarbecue en ook nooit gehad, zie dat de meeste serieuzere barbecue?rs die met gas zijn begonnen toch weer bij kolenbakken uitkomen. Het argument van ze zijn sneller aan e.d. kan een punt zijn. Maar in een minuut of 20-30 kan een kolen barbecue ook gebruikt worden. En als je je starter aansteekt kun je in de tussentijd je voorbereidingen voor vlees, groenten etc. doen.

Is iets dat je zelf toch het beste kunt beslissen. Ik merk dat sinds ik het eitje hier heb staan ik de OTG nog maar weinig gebruik bijvoorbeeld. Dus voor mij zal de logische stap zijn om die op te ruimen waarschijnlijk. Maar dat is iets dat je na verloop van tijd merkt, zo van h?, die staat al even werkloos in de tuin :)

Terug
Bovenaan Onderaan