BasBQ
Beef en Steak

1e keer PP

 

UltraSub

Sprokkelaar
Berichten
36
Vanmorgen op tijd opgestaan en een Picnic van 3.5KG op het ei gelegd. Heatermeter aangesloten, en nu denk ik zonder data gaat het veel relaxter :p
Ei opgestookt tot 110 graden. Geeft de pitprobe rond de 90-95 aan. Ik denk hmm, die dome thermometer liegt dus. Hoger gestookt. Bij 140 graden dome gaf de heatermeter de juiste waardes aan, maar bleef licht stijgen, dus wat geknepen. Gevolg is dat de dome temp zakt en de pit probe blijft doorstijgen. Huh?
Inmiddels zit de pit temp op 125 graden en stijgend, maar de dome alweer een hele tijd stabiel op 110-115. Ik ben de draad kwijt. Mijn pulled pork gaat volgens mij heel hard, zo niet te hard.

Mijn theorie was dat de pit probe op het rooster geklemd zat, daardoor in het begin te laag zat met dat grote stuk koud vlees wat het rooster koelt. Inmiddels wat hout gepakt (geen aardappels in huis :( ) en hem daarop geklemd, maar stijgt gewoon vrolijk door.

Ik snap het niet meer. :-S

full.jpg


full.jpg


full.jpg
 
We zitten in de zone zo te zien. De vleesprobes zijn knetterstabiel op 70 graden op het moment.
Maar van die temperatuurmeting op de pit probe vs de dome snap ik niks. Nu 112 graden pit en 100 graden dome. Toen ik vanmorgen startte was dat andersom. Afwijking zou dan toch gelijk moeten blijven lijkt me.
 
Half uurtje geleden begon de temp licht te stijgen, even de glaze er op...

full.jpg
 
Toch maar even gefolied...
Krijg er niet echt een mooie egale bark op. Stond toch behoorlijk dik in de rub...
 
Ziet er erg lekker uit! En gaaf om de HM live te zien!
 
Hij ligt op het aanrecht in de folie :D

full.png


Zo de kids maar eens in bad doen en in bed leggen en dan eens zien wat het is geworden.
Kids pissig want ze vinden dat ze ook hadden moeten proeven. :p
 
Geweldig. Benieuwd naar het resultaat
 
Zoooo... dat was lekker man!
Er is ruimte voor verbetering (wanneer niet :p ). Wat een bak vlees mensen. Geweldig :)

full.jpg


full.jpg
 
Proficiat met je Knorretje
 
Lekker, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Lekker veel ook! Gefeliciteerd met je knor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan